Podjetje računa na slabih sedem milijard evrov svežega kapitala. Toda kritiki protestirajo, saj družba FCA nima sedeža v Italiji, poleg tega pa naj bi se kmalu združila s francoskim Peugeotom.
Italijansko-ameriški avtomobilski gigant zaposluje v 16 italijanskih tovarnah 55.000 ljudi. Še več: podjetje FCA pokupi 40 odstotkov vseh avtodelov, proizvedenih v Italiji, s čimer posredno zagotavlja delo še 200.000 drugim.
Pred tednom dni je FCA vložil prošnjo za bančno posojilo z državnim jamstvom v vrednosti četrtine obsega lanskega prometa oziroma 6,6 milijarde evrov. Toda jabolko spora je, da ima skupina svoj uradni sedež na Nizozemskem, davčnega pa v Londonu. Za posojilo z jamstvom je sicer zaprosilo hčerinsko podjetje FCA Italy, ki davke na italijansko proizvodnjo in prodajo plačuje v Italiji – toda dobiček se preliva v tujino, od koder krovno podjetje tudi izplačuje dividende delničarjem. Italija torej ne more obračunati davka od njihovega kapitalskega dobička.
Italijanski likvidnostni dekret med drugim postavlja pogoj, da podjetja, ki bodo izkoristila državno posojilno jamstvo, v tem letu ne smejo deliti dividend med svoje delničarje. Toda izplačilni rok načrtovanega posojila je tri leta, FCA pa do konca leta načrtuje zlitje s francosko avtomobilsko skupino PSA. Ob tej priložnosti je svojim delničarjem obljubil maksidividende.
Kritiki ugotavljajo, da bodo zagotovila FCA-jeve uprave o združitvi s PSA-jem nična. Ob pričakovanem 25-odstotnem izpadu v evropski avtomobilski panogi letos bo FCA tudi težko izpolnil svoje starejše zaveze o ohranitvi delovnih mest in petmilijardni investiciji v italijanske tovarne. Vodja sredinske stranke Azione in nekdanji gospodarski minister Carlo Calenda je FCA celo pozval, naj svoj sedež vrne v Torino, saj da bo zgodba sicer postala "nadrealistična".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje