Za umik so se odločili, ker da "trenutno v Franciji niso izpolnjeni politični pogoji za uspešno združitev", so navedli v podjetju. Prvi mož Fiat Chryslerja John Elkann je sporočil, da so pogajanja dosegla točko, kjer bi bilo njihovo nadaljevanje "nerazumno".
Podpredsednik italijanske vlade Luigi Di Maio je propad ideje o združevanju pripisal vmešavanju politike.
Renaultov upravni odbor se je v sredo sestal že drugi dan zapored, a ni sprejel odločitve. Francoski gospodarski minister Bruno Le Maire naj bi sicer želel, da bi se upravni odbor znova sešel v torek. Konec tedna se bo namreč mudil na Japonskem, kjer se želi na pogovorih s svojim japonskim kolegom prepričati, da združitev Renaulta s Fiatom ne bi pomenila ločitve francoskega podjetja in japonskega Nissana.
Na seji v sredo je večina članov Renaultovega upravnega odbora glasovala za združitev. Proti je bil le predstavnik delavcev iz sindikata CGT, predstavnika Nissana pa sta se vzdržala. Povedala sta sicer, da bi pozneje lahko tudi onadva podprla združitev francoskega in italijansko-ameriškega podjetja.
Vlada združitvi naklonjena
Francoska vlada, ki je 15-odstotni lastnik francoske avtomobilske družbe, je sicer združitvi naklonjena, saj meni, da gre za veliko priložnost za francosko avtomobilsko industrijo. Zahteva le, da se v Franciji ohranijo vse proizvodne lokacije in delovna mesta. K temu so se sicer v Fiatu pred umikom ponudbe zavezali.
Fiat Chrysler je predlagal združitev, s katero bi nastal tretji največji avtomobilski proizvajalec na svetu, takoj za nemškim Volkswagnom in japonsko Toyoto, v njem pa bi imela z Renaultom vsak po 50-odstotni lastniški delež. Novo podjetje bi letno izdelalo 8,7 milijona vozil, portfelj pa bi bil zelo širok in komplementaren, pokril bi namreč vse potrebe na trgu, od luksuznih avtomobilov do cenovno najbolj priljubljenih.
Ob upoštevanju Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem bi nastal celo največji proizvajalec avtomobilov na svetu, skupaj bi namreč s proizvodnega traku letno odpeljalo več kot 15 milijonov vozil. Trenutno francosko-japonsko zavezništvo izdela okoli 10,8 milijona vozil, medtem ko jih Volkswagen in Toyota po približno 10,6 milijona.
Delnice Renaulta in Fiata močno padle
Potem ko je odjeknila novica, da je Fiat Chrysler svojo ponudbo za združitev umaknil, so delnice obeh avtomobilskih podjetij na borzah v Milanu in Parizu skokovito padle.
Delnice Renaulta so v Parizu najprej izgubile več kot sedem odstotkov, medtem ko so delnice Fiata padle za tri odstotke.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje