V prvih treh mesecih letos je Hrvaško obiskalo 14 odstotkov manj turistov kot v istem lanskem obdobju. Foto: MMC RTV SLO
V prvih treh mesecih letos je Hrvaško obiskalo 14 odstotkov manj turistov kot v istem lanskem obdobju. Foto: MMC RTV SLO
Hrvaško je lani obiskali 11,26 milijona turistov, ki so ustvarili 57,1 milijona prenočitev. Foto: EPA

V prvih treh mesecih letos je Hrvaško obiskalo 14 odstotkov manj turistov kot v istem lanskem obdobju, prenočitev pa je bilo za kar petino manj, poroča današnje Delo. Upad števila turistov je opaziti med državljani vseh treh držav od koder prihaja največ turistov - Nemčije, Italije in Slovenije. Število slovenskih turistov se je zmanjšalo za 19 odstotkov, nemških in italijanskih pa kar za tretjino.

V desetih letih strm vzpon števila turistov
In ker turizem na Hrvaškem pomeni kar 15,7 odstotka bruto domačega proizvoda, s posrednimi učinki pa znaša skoraj četrtino BDP-ja, že razmišljajo o tem, kako bi kljub gospodarski krizi imeli kar se da solidno sezono. Število turistov na Hrvaškem je v zadnjih desetih letih strmo naraslo, lani so našteli 11,26 milijona turistov in 57,1 milijona prenočitev, od tega so jih samo Slovenci ustvarili 5,8 milijona. Pri Hrvaški turistični skupnosti (HTS) upajo, da po takih lanskih številkah ne bi doživeli več kot triodstotni upad, kar bi pomenilo vrnitev v leto 2007.

Dodaten denar za promocijo
Za to je HTS že prejel dodatnih 5,36 milijona evrov za trženje in promocijo, skupno imajo za ta namen 16 milijonov evrov. S tem denarjem bodo okrepili oglaševanje na televiziji, radiu in s plakati v juniju in juliju, in sicer v petih državah, od koder prihaja največ gostov, torej v Nemčiji, Italiji, Sloveniji, Avstriji in na Češkem.

Posvetili se bodo tudi drugim trgom. Morebitne goste iz Rusije, Ukrajine, Romunije, Srbije, BiH-a in Makedonije bodo privabljali z gesloma "Hrvaška - tako lepa, tako blizu" in "Ko srce reče poletje, Jadran". Čehe, Dance, Francoze, Italijane, Madžare, Nemce, Nizozemce, Špance, Švede in Britance bodo skušali privabiti z oglasi na 80 spletnih portalih.

Ukrepi ne gredo le v smeri promocije
Ob oglaševanju na Hrvaškem razpravljajo tudi o drugih ukrepih. Predvidena je sezonska odprava vizumov za Ukrajince in Ruse, razmišljajo pa tudi o milejših pravilih za vstop turistov iz nekaterih obetavnih držav, kot sta, denimo, Indija in Kitajska, za prihodnje leto pa je mogoče celo znižanje DDV-ja.

S. Z.