Na pogovorih s kitajskim premierjem Ven Džjabaom ni šlo brez dolžniške krize v evrskem območju, ki jo čuti tudi Kitajska, za katero predstavlja Evropa pomemben trg.
V sporočilu po srečanju obeh vladnih delegacij so zapisali, da Nemčija ceni "konstruktiven pristop" Kitajske do evropske dolžniške krize in njeno podporo evropski integraciji.
Nemčija in Kitajska sta podpisali 13 meddržavnih sporazumov s področja trgovine, znanosti in tehnologije, kulture, podnebnih sprememb ter socialne varnosti.
Čeprav se je na predvečer obiska Merklove na Kitajskem govorilo, da bo ta naročila 100 letal A320, pa se je Peking odločil za polovico manj letal evropskega proizvajalca Airbus v lasti konzorcija EADS, ki v Evropi zaposluje več kot 60.000 ljudi in v katerem imata vodilni vlogi Nemčija ter Francija.
Iz Airbusa so sporočili, da so zadovoljni s sklenjenim poslom. "V trenutnem poslovnem okolju je vsak posel dober posel. Kar šteje: letalstvo je in ostaja industrija v porastu in Azija ter Kitajska sta pomembna dejavnika," so sporočili iz podjetja.
Airbus in Kitajska sta sklenila tudi posel v vrednosti skoraj 1,3 milijarde evrov za podaljšanje proizvodnje v Airbusovi tovarni v kitajskem mestu Tiandžin v bližini Pekinga, ki jo bo skupaj z Venom obiskala tudi Merklova.
Kitajska vseeno še vedno blokira nakup 35 večjih Airbusovih letal, s čimer protestira uveljavitvi ogljične takse v Evropski uniji, ki je kitajski letalski prevozniki ne želijo plačati.
Airbus ocenjuje, da bo Kitajska v prihodnjih 20 letih potrebovala 4.270 novih potniških in tovornih letal. Nove nakupe evropskih letal si obeta tudi Francija, kjer je sedež Airbusa, in novi posli bi lahko bili sklenjeni med obiskom francoskega predsednika Francoisa Hollanda na Kitajskem konec leta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje