Dogovor obsega tudi nakup finančne družbe GM Financial, ki je sicer združena s francosko banko BNP Paribas, za 900 milijonov evrov, poroča nemška tiskovna agencija DPA.
Skupaj z Oplom in Vauxhallom – znamko, pod katero Opel svoja vozila prodaja v Veliki Britaniji – postaja PSA drugi največji evropski proizvajalec avtomobilov, za Volkswagnom in pred navezavo Renault-Nissan. PSA bo imel 16-odstotni delež, Volkswagen pa 24-odstotnega, poroča Reuters. Prevzem, ki čaka še na odobritev regulatorjev, naj bi končali do konca leta.
"Verjamemo, da se bo Oplov oziroma Vauxhallov preobrat z našo podporo občutno stopnjeval. Ob tem bomo spoštovali zaveze, ki jih je GM dal Oplovim delavcem," je v izjavi poudaril predsednik uprave PSA-ja Carlos Tavares. Izvršna direktorica GM-a Mary T. Barra pa je dejala, da je za GM to naslednji pomemben korak pri izboljševanju poslovanja in pospeševanju zagona. Dodala je, da bosta Opel in Vauxhall dolgoročno v še močnejšem položaju, njun potencial ustvarjanja dodane vrednosti pa bo še večji.
Tudi predsednik uprave Opla Karl-Thomas Neumann je poudaril, da prevzem prinaša nove priložnosti za rast družbe. "Korist nam prinašajo tako velikost kot tudi skupne razvojne zmogljivosti ter trdnost dveh podjetij z visoko motiviranimi in usposobljenimi zaposlenimi," je poudaril.
GM Evropa ni ustvarjal dobička zadnjih 15 let, PSA pa obljublja, da bosta Opel in Vauxhall spet dobičkonosna. Finančni direktor PSA-ja Jean-Baptiste de Chatillon je medtem pojasnil, da naj bi Opel pod vodstvom PSA-ja iz rdečih številk izplaval do leta 2020.
Zato bo po lastnih napovedih PSA izvajal reze, kar je vzbudilo skrbi o izgubi delovnih mest. PSA je svoje načrte glede prevzema Opla razkril sredi februarja. Novico je od samega začetka spremljala zaskrbljenost, da bo francoski koncern, pod katerega sodijo Peugeot, Citroen in DS, zarezal v število delovnih mest zunaj Francije. Nemška kanclerka Angela Merkel se je sicer zavezala, da bo naredila vse, kar je politično mogoče, da zaščiti delovna mesta in industrijske obrate v Nemčiji. Pri prizadevanjih so se ji pridružili tudi Oplovi sindikalisti in svet delavcev.
19.000 nemških delavcev je sicer z dogovorom zaščitenih pred odpuščanjem do konca leta 2018. Opel ima skupno 38.000 zaposlenih v sedmih evropskih državah, mnogi pa se bojijo, da bo PSA srednjeročno to številko ocenil kot previsoko.
Brez obljub o ohranjanju vseh tovarn
Predstavniki zvezne države in zveznih dežel so spet pozvali, naj prevzem poteka transparentno in ob stalnih pogovorih s predstavniki delavcev, oni pa so ponovili svoja stališča do nedopustnosti ukinjanja delovnih mest. Tavares je na novinarski konferenci v Parizu obljubil, da bodo delovali konstruktivno in spoštovali vse dogovore, ni pa obljubil, da bodo ohranili vse tovarne.
Kot je poudaril, je "edina stvar, ki nas varuje, moč". "Skupaj smo lahko močnejši. In če je nekdo najboljši, je tudi zaščiten," je poudaril. Dodal je, da v vseh tovarnah vidi veliko možnosti za povečanje učinkovitosti.
Strah tudi v Veliki Britaniji
Zaskrbljeni so tudi delavci v Veliki Britaniji. V tamkajšnjih Vauxhallovih obratih je zaposlenih 4.500 ljudi, z Vauxhallom pa je povezana zaposlitev še več tisoč ljudi. Delavci so bili v zadnjih tednih zaradi napovedi o sporazumu živčni, sporočajo sindikati. V sindikatu Unite (Združimo se) ob tem od britanske vlade pričakujejo, da bodo podpirali britanske delavce v proizvodnji avtomobilov.
PSA je sporočil, da bo do leta 2026 ustvarjal 1,7 milijarde evrov prihrankov na leto, večino rezov pa naj bi izvedli do leta 2020.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje