V Bruslju so ob objavi seznama poudarili, da gre za rekorden poziv v okviru mehanizma, iz katerega je v večletnem finančnem obdobju 2021–2027 za financiranje strateških projektov na vseevropskem prometnem omrežju Ten-T skupaj na voljo 25,8 milijarde evrov.
Daleč največji delež projektov odpade na nadgradnjo železniške infrastrukture, ki je eden glavnih ukrepov za okolju bolj prijazen prometni sektor. Železniški projekti bodo tako prejeli 80 odstotkov od nekaj več kot sedem milijard evrov razdeljenih projektov na tokratnem pozivu.
Med najbolj obsežnimi izbranimi projekti so npr. gradnja sodobne železniške povezave med pribaltskimi državami, čezmejna hitra proga Lyon–Torino in železniška povezava Nemčije z Dansko.
Ob tem so med projekti še naložbe v pomorsko infrastrukturo ter rečni promet, naložbe v upravljanje letalskega prometa in digitalizacijo prometa ter v izboljšanje povezav med EU-jem in Ukrajino.
Med 134 projekti tudi sedem slovenskih
Dva se vežeta na nadgradnjo primorske železniške proge Ljubljana–Divača. Skupaj sta vredna 55,7 milijona evrov, gre pa za postavitev sodobne signalnovarnostne opreme in nadgradnjo križanj železniških tirov.
Prevozniško podjetje Fijavž bo prejelo okoli 3,5 milijona evrov za ureditev sodobnega parkirišča za tovornjake v Tepanjah, Slovenske železnice pa bodo prejele skoraj 1,4 milijona evrov za študije v okviru priprave projekta nove osrednje avtobusne postaje v Ljubljani.
Dars in ministrstvo za infrastrukturo sta bila v okviru širšega evropskega projekta uspešna z ukrepi za razvoj inteligentnih transportnih sistemov na avtocestah v Sloveniji - C-Roads Extended, Slovenske železnice prav tako v okviru širšega projekta z razvojem sistema IKT za upravljanje z železniškim prometom, Uprava RS za pomorstvo in infrastrukturno ministrstvo pa v okviru večdržavnega projekta Smart European Maritime Space za digitalizacijo pomorskega prometa.
Še nekaj izbranih projektov pa je vsaj delno povezanih s Slovenijo. Eden takšnih je načrtovanje dvotirne železniške povezave med Lipnico in mejo s Slovenijo pri Šentilju v okviru nadgradnje proge Gradec–Maribor. Za ta projekt bodo avstrijske železnice ÖBB prejele skoraj 12,8 milijona evrov.
Po odločitvi o izboru bo Evropska komisija zdaj sprejela uradne sklepe o financiranju in nato z izvajalci začela pripravljati pogodbe.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje