Foto: Radio Koper/Armin Sejarić
Foto: Radio Koper/Armin Sejarić

Agencija Spirit Slovenija in ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport že dobro desetletje izvajata promocijske aktivnosti, s katerimi spodbujata večjo uporabo lesa v splošni in strokovni javnosti. Ker lesarski poklici, kot so mizar, tesar in tapetnik, spadajo med deficitarne, se v zadnjem času aktivno osredotočata tudi na promocijo lesarskih poklicev med mladimi, predvsem med bodočimi dijaki in študenti.

Da bi mlade navdušili za te poklice, so lani odprli profil na družbenem omrežju TikTok z imenom Pr Lesar, na katerem objavljajo promocijske videe, s katerimi poskušajo mladim na zanimiv način predstaviti lesarski poklic in jih motivirati za izobraževanje v tej smeri.

Kampanja se nadaljuje tudi letos z novimi videi in oglaševanjem na učnih pripomočkih za motiviranje učencev 9. razreda osnovne šole za šolanje na srednjih lesarskih šolah. Pridružila se ji bo še kampanja s podobnim ciljem na YouTube kanalu, ki bo namenjena predvsem tistim, ki se želijo z lesom ukvarjati v prostem času ter starejšim, ki se želijo prekvalificirati.

V Škofji Loki zaznavajo povečan vpis, zanimanje raste tudi med dekleti

Dijaki, ki se izobražujejo za mizarje, tesarje in tapetnike, so upravičeni do štipendije za celotno obdobje izobraževanja. Prejemanje štipendije za deficitarne poklice, ki v letošnjem letu znaša 107,42 evra mesečno, ne vpliva na višino otroškega dodatka niti na dohodnino staršev prejemnika, združljiva pa je tudi z državno štipendijo, so poudarili pri agenciji.

Na Srednji šoli za lesarstvo v Šolskem centru Škofja Loka pri delodajalcih v zadnjem desetletju opažajo povečano povpraševanje po lesarskih kadrih. Posebno iskani so samoiniciativni in podjetniško usmerjeni ter tisti s kompetencami za upravljanje z zahtevnimi tehnologijami, kot so sodobni CNC-stroji in razni specializirani računalniški programi, ki se uporabljajo v lesarski industriji.

Po navedbah šole se je povečalo tudi zanimanje za izobraževanje na tem področju, in sicer zaznavajo okoli petodstotno rast vpisa vsako leto. V programe so vključili tudi več vsebin s področja oblikovanja in podjetništva, med dijaki šole opažajo vsako leto tudi vse več deklet. Dodatno spodbudo za izobraževanje na področju lesarstva predstavlja uvedba vajeniške oblike izobraževanja, ki omogoča neposredno pridobivanje ustreznih kompetenc z manj teorije in več prakse pri delodajalcih.

Podjetja skušajo kadre pridobiti tudi prek vajeniškega sistema

Tudi v podjetju Bobič Yacht Interior, ki ima več kot 60-letno tradicijo, njihovi izdelki pa krasijo prestižne zasebne jahte, rezidence in zasebna letala po vsem svetu, kot največji izziv v zadnjih letih poudarjajo prav pomanjkanje ustreznega kadra.

"Z željo navdušiti za ta poklic čim več učencev in dijakov vsako leto ponudimo šolam z vseh regij voden obisk našega podjetja, sodelujemo na informativnih dnevih in kariernih sejmih. Vsako leto razpišemo tudi več vajeniških učnih mest in kadrovskih štipendij, namenjenih tako dijakom kot študentom. Prav tako omogočimo dijakom in študentom praktično usposabljanje," so navedli v podjetju. Ocenjujejo, da se je v praksi vajeniški sistem izkazal kot zelo uspešen.