Luksuzna različica Nana za evropski trg. Foto: EPA
Luksuzna različica Nana za evropski trg. Foto: EPA
Najcenejši indijski avto na tržišču

Nano je plod prizadevanj, da bi avtomobili postali dostopni tudi za revnejše prebivalce, predvsem v državah v razvoju. Vozilo s štirimi vrati in z motorjem s 623 kubičnimi centimetri je pri osnovni opremi skromno: nima zračnih blazin, klime, radia in servovolana, največji adut pa ima v nizki ceni.

Podjetje Tata Motors, ki je izdelalo vozilo, upa, da bo s prodajo zlezlo iz rdečih številk, kamor se je potopilo ob izbruhu gospodarske krize. V zadnjem četrtletju lanskega leta je imelo 54 milijonov dolarjev izgube, veliko finančno breme pa pomeni tudi plačilo dveh milijard od sicer trimilijardnega posojila, ki ga je podjetje vzelo za nakup znamk Jaguar in Land Rover od Forda junija letos.

Nano bi moral v trgovine že oktobra lani, a se je proizvodnja zamaknila, tudi zaradi selitve tovarn iz Zahodne Bengalije v Gudžarat po sporu glede zemljišč. Tamkajšnja tovarna pa še leto dni ne bo pripravljena na proizvodnjo, zato bo moralo podjetje do takrat izdelovati manj vozil v svojih drugih tovarnah. Četudi bo Tata prodal 250.000 nanov na leto, bo to pomenilo le 3 odstotke njegovih prihodkov, a po mnenju strokovnjakov naj bi se začetna številka gibala okoli 50.000 vozil na leto.

Podjetje je na ženevskem avtomobilskem salonu predstavilo različico za evropski trg,"luksuzno" različico, ki bo stala okoli 5.000 evrov, na trg pa naj bi prišla leta 2011.

K. T.

Najcenejši indijski avto na tržišču