Na fotografiji je Boscheva tovarna v belgijskem mestu Tienen. Foto: Reuters
Na fotografiji je Boscheva tovarna v belgijskem mestu Tienen. Foto: Reuters

V zadnjem letu je tehnološka skupina Bosch, ki po svetu zaposluje 430.000 delavcev, od tega 134.000 v Nemčiji, večkrat predstavila načrte za zmanjšanje števila delovnih mest. Do konca leta 2027 naj bi podjetje ukinilo enote razvoja programske opreme za avtomatizirano vožnjo in združilo razvojne oddelke. Na kocki so dobro plačane službe.

Bosch se je sicer zavezal, da do konca leta 2029 ne bo prisilnih odpuščanj, zato v svetu delavcev vodstvo obtožujejo, da je prelomilo obljubo. Začela se bodo pogajanja o tako rekoč "družbeno sprejemljivem" zmanjšanju števila zaposlenih.

Bosch je krčenje napovedal že lani, tudi v oddelku za avtomobile in v hčerinski družbi BSH, ki proizvaja gospodinjske aparate in je prisotna v Sloveniji. Zaposleni na sedežu podjetja v Gerlingenu pa bodo delali po skrajšanem delovnem času 35 ur in prejeli ustrezno nižje plače.

Je pa doslej vodstvo Boscha, glavni izvršni direktor je Stefan Hartung, podobno kot v drugih vodilnih družbah na nemški borzi prejelo rekordne plače.

Krčenje zmogljivosti in s tem odpuščanja, bolj množična kot v Boschu, so najavili tudi v drugih velikih avtomobilskih dobaviteljih: Continental, Schaeffler, ZF. Povpraševanje namreč ne sledi ponudbi. Po raziskavi avtomobilskega združenja VDA se dve tretjini anketiranih podjetij pritožujeta zaradi premajhnega števila naročil.

Tudi napovedi za leto 2025 so slabe. Delavci v Volkswagnu pa bodo decembra opozorilno stavkali, ker nasprotujejo zapiranju tovarn v Nemčiji in odpuščanjem.