Če bi letala ostala na tleh, bi šla družba lahko le še v stečaj. Foto: MMC RTV SLO
Če bi letala ostala na tleh, bi šla družba lahko le še v stečaj. Foto: MMC RTV SLO
Adria Airways
Mnenje ministrstva za promet, ki preverja finančno poročilo Adrie, naj bi bilo znano najpozneje v ponedeljek. Foto: MMC RTV SLO
Zamenjave v Adrii Airways

Klemen Boštjančič, ki bo 17. januarja zasedel položaj glavnega izvršnega direktorja letalskega prevoznika, je do 23. avgusta opravljal delo prvega nadzornika v Vegradu, kjer je bil predstavnik PDP-ja (Posebne družbe za podjetniško svetovanje), Robert Vuga, ki bo od ponedeljka izvršni direktor Adrie, pa trenutno vodi poslovno enoto Tovornega prometa Slovenskih železnic.

Kot so sporočili iz Adrie Airways, je Tufek podal odstopno izjavo, Marjana Ravnikarja pa so razrešili na podlagi sporazuma med upravnim odborom in izvršnim direktorjem.

Tajnikar: Cilji niso bili doseženi
"Dozdajšnje vodstvo je bilo imenovano na podlagi strateških ciljev, ki jih je družba sprejela v decembru 2009. Ker ti cilji niso bili doseženi in ker je zato družba pripravila nov program poslovnega in finančnega prestrukturiranja, smo menili, da v bodoče potrebujemo novo vodstvo, ki ne bo obremenjeno s preteklostjo,“ je ob tem dejal predsednik upravnega odbora Maks Tajnikar, ki za zdaj trdno ostaja na položaju.

Tajnikar je sicer že takoj po seji upravnega odbora pojasnil, da so se skušali seznaniti s tem, katere so kritične obveznosti, ki jih imajo do dobaviteljev. Skušali so se seznaniti tudi z dogovori, ki se pripravljajo v okviru kratkoročnega financiranja, dogovorili pa so se še, da bodo še enkrat preverili, kako je z insolventnostjo družbe, kar bo vzelo kar nekaj časa.

Tajnikar: NLB zavlačuje s posojilom
Zamenjavo direktorjev Tufka in Ravnikarja naj bi sicer zahtevale banke upnice, ki po Tajnikarjevih besedah še vedno niso odobrile premostitvenega posojila v dveh obrokih do višine štirih milijonov evrov. Zatikalo naj bi se pri največji upnici, NLB-ju, kar se Tajnikarju zdi nenavadno, saj je banka najbolj izpostavljena s svojimi posojili v Adrii. Preostale banke so pripravljene sodelovati.

Kot pravi Tajnikar, se mudi, gre pri zagotavljanju premostitvenega posojila za ure in dneve, banka pa z zavlačevanjem dela veliko škodo tako sebi kot Adrii.

Tajnikar: Oba ostajata v Adrii
V zadnjem času je bilo v medijih sicer slišati, da naj bi tako glavni izvršni direktor Tadej Tufek kot drugi izvršni direktor Marjan Ravnikar odstopila sama. Tajnikar je povedal tudi, da bosta oba ostala v Adrii, saj so že pogovarjali, kakšne obveznosti bi v tem primeru prevzela. Po njegovih besedah naj bi delala v hčerinskih družbah.

Tajnikar je še dejal, da ni smiselno, da bi Tufek odstopil sam, glede na to, kakšne so pogodbene obveznosti. "Kadrovske menjave v vrhu bodo pri obeh izvršnih direktorjih. Kdaj bodo, pa je odvisno od tega, kako bodo tekli pogovori z bodočimi kandidati," je povedal. Same menjave so po njegovih besedah notranje odločitve, nevezane na zahteve bank.

Bo Adria ostala brez licence za letenje?
Mnenje ministrstva za promet, ki preverja finančno poročilo Adrie, pa naj bi bilo znano najpozneje v ponedeljek. "Če Adria ostane brez licence za letenje, potem je na zemlji, gre v stečaj," opozarja Tajnikar.

Tajnikar je na vprašanje, ali razmišlja tudi o svojem odstopu, odvrnil, da to počne vsak dan. "Ampak imam načelo, da nisem podgana, ki zbeži z ladje, ki se potaplja. Poskušam ladjo vsaj rešiti. V tem trenutku delam vse. Če bi odstopil še jaz ali upravni odbor, potem res ne vem, kaj bi se zgodilo z Adrio," je še dejal.

Zamenjave v Adrii Airways