Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je pojasnila, da se obsežna, nezakonita obdelava osebnih podatkov skriva za ponujeno nepošteno izbiro "plačaj ali privoli" na družbenih omrežjih Facebook in Instagram. "Meta namreč uvaja spremembe svojih storitev v EU-ju in od uporabnikov Facebooka in Instagrama zahteva, da bodisi privolijo v obdelavo svojih osebnih podatkov za oglaševalske namene bodisi plačajo, da se jim oglasi ne prikazujejo," so navedli v ZPS-ju.
Vodja pravne pisarne na Zvezi potrošnikov Slovenije Petra Lovišček je med drugim pojasnila, da je Meta že novembra lani uporabnikom Facebooka in Instagrama začela ponujati nepošteno in zavajajočo izbiro, da bodisi plačajo za uporabo storitve, ki naj bi bila brez oglasov, bodisi privolijo v popoln komercialni nadzor podjetja z oglasi.
Evropska potrošniška organizacija (BEUC) in 19 njenih članic so zato že lani vložile pritožbo pri organih, pristojnih za varstvo potrošnikov, da bi obsodili zavajajoče in agresivne prakse podjetja. Tokratne pritožbe potrošniških organizacij iz Češke, Danske, Francije, Grčije, Nizozemske, Norveške, Španije in Slovenije pa temeljijo na splošni uredbi za varstvo podatkov (GDPR) in zakonih o varstvu osebnih podatkov.
ZPS poudarja tudi, da Meta nima veljavne pravne podlage, ki bi upravičila množično zbiranje podatkov uporabnikov Facebooka in Instagrama, saj izbira, ki jo ponuja svojim uporabnikom, ne omogoča njihove prostovoljne in zavestne privolitve.
S svojimi nezakonitimi praksami pa, kot poudarjajo, Meta vzpostavlja oglaševalski sistem, ki temelji na nadzoru, sledi potrošnikom na spletu in o njih zbira ogromne količine osebnih podatkov z namenom usmerjenega prikazovanja oglasov. To je tudi glavni način, kot navaja ZPS, na katerem Meta ustvarja svoj dobiček.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje