V družbi Arriva Dolenjska in Primorska so po neuspehu na prvostopenjskem delovnem sodišču v Kopru, ki je presodilo, da je bila odpoved sindikalistu Endreju Mesarošu nezakonita, doživeli nov pravdni neuspeh, saj je drugostopenjsko sodišče zavrnilo njihovo pritožbo kot neutemeljeno. Pri Arrivi so namreč trdili, da je pri prvostopenjski sodbi prišlo do bistvenih kršitev postopka, saj se sodišče ni opredeljevalo do domnevno neresničnih trditev, ki jih je o stanju v podjetju za medije podal Mesaroš.
A po presoji drugostopenjskega sodišča je prvostopenjsko sodišče pravilno in popolno ugotovilo dejansko stanje. S tem pa je drugostopenjsko sodišče pritrdilo sodbi prve stopnje, kjer je sodišče med drugim poudarilo, da so v družbi z izdajo opozorila pred odpovedjo Mesarošu po njegovih izjavah za medije nesorazmerno posegli v Mesaroševo svobodo govora. Sodišče je namreč zavzelo stališče, da je omejitev svobode izražanja treba strogo razlagati in vsako prepričljivo ugotoviti.
Mesaroš se veseli vrnitve v avtobus
Mesaroš je po odločitvi drugostopenjskega sodišča zadovoljen in pričakuje, da bo kmalu znova sedel za volan avtobusa. "Prepričan sem, da sem vestno opravljal svoje delo tudi prej, kar je ne nazadnje potrdilo tudi sodišče, in da je bila v ozadju te pravde samo užaljenost," je dejal Mesaroš in dodal, da še ne ve, kdaj bo znova za volanom, saj ga delodajalec še ni kontaktiral.
Po pravnomočni sodbi so Mesarošu priznane vse pravice iz delovnega razmerja od nezakonite odpovedi avgusta 2017, kar pomeni, da bodo pri Arrivi morali poleg stroškov pravdanja Mesarošu izplačati tudi vse plače za to obdobje in mu priznati vse druge pravice. Na vprašanje, ali razmišlja o odškodninski tožbi, Mesaroš odgovarja, da se še ni odločil, a te možnosti tudi ne izključuje. Na družbo Arriva Dolenjska in Primorska smo naslovili vprašanje, kolikšni bodo stroški po neuspeli pravdi. Na odgovore še čakamo.
"Če ne bi imel dobrih ljudi, bi spal v avtu"
Mesaroš ob tem dodaja, da je vesel tudi, da se je boj, ki so ga bili toliko časa, izkazal za uspešnega. "Edino, kar je tu moteče, je, da sodni postopek traja toliko časa. Če sam ne bi imel okoli sebe dobrih ljudi, ki so mi pomagali, bi moral ves ta čas spati v avtu," poudarja Mesaroš in dodaja, da so zaradi dolgotrajnih sodnih postopkov delodajalci v boljšem izhodiščnem položaju, saj nad delavcem v primeru spora vselej obtiči prav strah pred preživetjem v času trajanja sodnega postopka. "To bi bilo treba izboljšati," meni Mesaroš.
Zadovoljni so tudi v Sindikatu voznikov avtobusov Slovenije (SVAS) je poudaril Damjan Volf in dodal, da ta sodba potrjuje, da se je v naši državi "vredno boriti za dostojno plačilo, dostojne delovne pogoje in spoštovanje človekovega dostojanstva". Obenem pa Volf opozarja tudi, da je Mesarošev primer pokazal na neenak položaj delavcev in delodajalcev. "Živimo v času, ko lahko delodajalci odtujijo milijone in so nedolžni, dokler se jim ne dokaže nasprotno, medtem ko so predstavniki delavcev krivi takoj, ko tako presodijo njihovi delodajalci," poudarja Volf in dodaja, da mora delavec šele po tem, ko izgubi službo, svojo nedolžnost dokazovati na sodišču, pri čemer je preživetveno prepuščen samemu sebi. Dejstvo, da je Mesaroš svoj prav dokazal po 16 mesecih, se Volfu zdi nedopustno.
Bo sodba vplivala tudi na drugega odpuščenega sindikalista?
Zato v SVAS-u predlagajo ustreznejšo rešitev, ki bi zaščitila delavce in delodajalce odvračala od enostranskih nezakonitih izrednih odpovedi. "Predlagamo, da bi v primeru odpovedi morali delodajalci dokazovati očitane kršitve v sodnem postopku, delavci pa bi veljali za nedolžne in v tem času ostali v delovnem razmerju. S tem bi preprečili situacije, s katerimi se soočamo zadnjih nekaj let, ko gredo delodajalci, kljub jasnim indicem, da bodo tožbo izgubili, v izredno odpoved delavcem, saj se zavedajo, da nimajo vsi volje niti moči za sodne bitke."
Tako Volf kot Mesaroš poudarjata, da bodo pri SVAS-u nadaljevali svoja prizadevanja za izboljšanje položaja voznikov avtobusov. V prvi vrsti oba pričakujeta, da bodo po tej sodbi upoštevali stališče sodišča tudi v primeru sindikalista Nenada Dakiča, ki je prav tako prejel izredno odpoved pri družbi Arriva Alpetour, ki je del iste skupine kot Arriva Dolenjska in Primorska. Volf ob tem poudarja, da je obe izredni odpovedi podpisal direktor Bo Erik Stig Karlsson. Volf ob tem pričakuje tudi, da bodo v družbi ukrepali zoper odgovorne, ki so "neupravičeno in podlo nastopili proti predsedniku SVAS-a Mesarošu." Ti so po oceni Volfa finančno oškodovali podjetje, ki bo moralo Mesarošu povrniti pravice iz naslova delovnega razmerja, in celotni dejavnosti potniškega prometa dali negativen predznak.
Vir nezadovoljstva ostaja. Delodajalci ne želijo slovesa od brezplačnih ur
Sindikalni boj pa bodo nadaljevali tudi pri pogajanjih za panožno kolektivno pogodbo, kjer se poleg SVAS-a pogaja še Sindikat delavcev prometa in zvez (SDPZ). Kot smo pred časom poročali, so sindikati ob zaključku lanskega leta razočarani ugotovili, da se delodajalci ne želijo odreči ureditvi, po kateri je zaradi opredelitve časa, ko voznik čaka na postajališču, kot nižje ovrednotenega, delavec dejansko v službi več kot 300 ur na mesec, zgolj za izpolnitev običajnega osemurnega delovnika. Sindikati zaradi neomajnega vztrajanja delodajalcev pri "brezplačnih urah" razmišljajo tudi o novi stavki.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje