SCT izvaja dela na 64 gradbiščih po Sloveniji. Zagotavljajo, da dela potekajo v skladu s pogodbenimi določili in dogovori z nadzornimi inženirji ter naročniki projektov. Podizvajalci pravijo drugače. Foto: MMC RTV SLO
SCT izvaja dela na 64 gradbiščih po Sloveniji. Zagotavljajo, da dela potekajo v skladu s pogodbenimi določili in dogovori z nadzornimi inženirji ter naročniki projektov. Podizvajalci pravijo drugače. Foto: MMC RTV SLO
Petrol
SCT naj bi po neuradnih podatkih Petrolu dolgoval od 12 do 15 milijonov evrov. Foto: MMC RTV SLO

Kot poroča časnik Finance, si je SCT večino dolga "pridelal" v zadnjih mesecih. Po ustaljenih Petrolovih praksah ima namreč vsak kupec določen znesek, do katerega ima lahko neporavnane račune in ki je večinoma vezan na pretekle nakupe. Po informacijah časopisa Finance ta znesek za SCT znaša približno sedem milijonov evrov, smo izvedeli. Ko kupec to mejo preseže, ne more več točiti goriva.

Vozni park SCT-ja pa se kljub temu še vedno lahko oskrbuje na Petrolovih črpalkah. Po poročanju Financ je Petrol terjatev zavaroval z zemljiščem v Mengšu, kjer je SCT načrtoval gradnjo industrijske cone. Cenitev je bila menda opravljena letos poleti, zemljišče pa je ocenjeno na 12 milijonov evrov.

Podoben manever "izpeljala" tudi Tovšakova
Ne v Petrolu ne v SCT-ju informacij sicer nočejo komentirati, so pa pri Financah izbrskali še eno podobno zanimivost - nekdanja prva dama Vegrada Hilda Tovšak naj bi poleti, ko je Vegrad že presegel od tri do štiri milijone evrov "limita" na Petrolu, poklicala članico uprave Maričo Lah in jo prosila, da ji omogoči, da natoči gorivo v nekaj (menda tri) tovornih vozil. Petrol naj bi menda nato Vegradu oziroma njegovim hčerinskim družbam odprl limit za 24 ur, Vegrad pa je na črpalke potem poslal skoraj ves vozni park (in tako v enem dnevu svoj dolg do naftnega trgovca povečal za okoli 100.000 evrov).

Podizvajalci že več mesecev čakajo na denar
Ob tem pa Delo poroča, da ima SCT resne težave tudi zaradi neplačevanja izvajanja del podizvajalcem, pri čemer navajajo podatke predsednika združenja izvajalcev zaključnih del v gradbeništvu pri Gospodarski zbornici Slovenije, Mira Požarja, da SCT že več mesecev ne plačuje podizvajalcem.

Zadnja dva meseca ne potrjuje več situacij podizvajalcem, kar pomeni, da ne izkazuje obveznosti do njih, še piše Delo in navaja Požarjevo izjavo: "Dela, ki so jih ti opravili, fakturira naprej Darsu, ki v nekaj dneh z enoodstotnim diskontom podizvajalcem nakaže denar. Ko ti kontaktirajo Dars za neposredno plačilo, ta pravi, da SCT do podizvajalca nima nikakršnega dolga."

Dela na štajerski avtocesti ustavljena
Zadeva je prišla tako daleč, še piše Delo, da so dela ustavljena in podizvajalci ne bodo predali dokumentacije. Gre za podizvajalce za elektroinštalacijska dela na štajerski avtocesti od Maribora do Lendave. "Upajmo, da ne bo nastal položaj kot pri Moderni galeriji, kjer so inšpektorji izdali uporabno dovoljenje brez ustrezne dokumentacije podizvajalcev," je Delu povedal Požar.