Mercatorjevo trgovsko središče v Novem Sadu. Foto: BoBo
Mercatorjevo trgovsko središče v Novem Sadu. Foto: BoBo
Konzum
Konzum, ki ima na Hrvaškem okoli 600 trgovin in je del konzorcija Agrokor, je prisoten tudi v BiH-u. Foto: EPA

V članku z naslovom "Srbija spremenjena v hrvaško kolonijo!" omenjajo mnenje Gorana Papovića, predsednika srbske nacionalne potrošniške organizacije, ki svari, da bodo domači, torej srbski izdelki s tem nakupom vse težje prišli do trgovskih polic.

Agrokor je namreč po več poskusih le prevzel slovenski Mercator, s čimer bo v Srbiji dobil 126 trgovin Mercatorja S in Rode, še s 165 prodajalnami Idee pa bo imel skupno v lasti kar 291 trgovin. Roda je sicer posebna Mercatorjeva znamka, ki jo je za srbsko tržišče slovensko podjetje razvilo leta 2008.

"Srbija je vodila slabo politiko"
Papović je še opozoril, da ne Mercator ne Idea v Srbiji nista uresničila obljub in zadovoljila želja domačih podjetij. "Na policah je ogromno izdelkov njihovih trgovskih znamk, ki pa jih v glavnem polnijo tujci, čeprav so ves čas govorili, da bodo podpirali domača podjetja. Todorić pa bo imel zdaj še večji nadzor nad našim gospodarstvom, saj bo lahko odločal, kaj se bo prodajalo v srbskih trgovinah. Agrokor bo obvladoval 40 odstotkov maloprodajnega tržišča, v velikih mestih pa bo ta delež še večji," dodaja.

Zaradi vsega skupaj še meni, da srbskih potrošnikov ne čaka nič dobrega, tudi zato, ker je država vsa ta leta vodila slabo gospodarsko politiko. "Več let preprečujemo največjim evropskim trgovskim verigam, kot sta na primer Carrefour in Lidl, da bi vstopila na naše tržišče."

Nastal velikan
Dijana Marković Bajalović
, nekdanja predsednica srbske komisije za zaščito konkurence, pa je dejala, da bo morala komisija preiskati, ali bo imel Agrokor tako prevladujoč položaj, da bo ogrozil konkurenco. "Imamo horizontalno in vertikalno koncentracijo, saj se združujeta dve maloprodajni verigi in proizvajalci hrane. Obstaja nevarnost, da bo nov konzorcij zaprl tržišče za druge izdelke in podpiral le svoje trgovske znamke. Pozorni moramo biti tudi na to, kako založene bodo trgovine v manjših krajih," je dodala.

Kot je znano, je Agrokor prejšnji teden podpisal pogodbo s konzorcijem 12 delničarjev za nakup 53-odstotnega deleža Mercatorja. Z izpolnitvijo pogodbe bo nastala družba, ki bo letno skupno ustvarjala sedem milijard letnih prihodkov in zaposlovala 60.000 ljudi. S tem bo Agrokor postal največje maloprodajno podjetje v srednji in vzhodni Evropi.

Todorićevo premoženje je ameriška revija Forbes ocenila na 581 milijonov evrov.