Tasič je na čelu Slovenskih želenic ostal le tri mesece. Foto: MMC RTV SLO
Tasič je na čelu Slovenskih želenic ostal le tri mesece. Foto: MMC RTV SLO
Slovenske železnice
Na čelu Slovenskih železnic se je v 16 letih zvrstilo kar devet direktorjev, od tega je le en zdržal cel mandat. Foto: RTV SLO
Tasič ujel zadnji vlak

Tasič je nepreklicno odstopno izjavo podal nadzornemu svetu družbe, ki je odstop sprejel in tako Tasiča z današnjim dnem razrešil, obenem pa Tasič ne bo prejel odpravnine. Do izbora novega prvega moža Slovenskih železnic bo podjetje vodil nadzornik Aleš Tavčar. Razpis bo objavljen do 15. julija, po besedah predsednika nadzornega sveta Andreja Godca pa naj bi bil postopek končan v 60 dneh. Tudi komisija za izbor novega direktorja je že imenovana.

Za odstop se je Tasič odločil, ker poleg fukncije pri Slovenskih železnicah (SŽ) opravlja še funkcijo župana v Prevaljah.

Funkcijo nastopil 17. marca
Prometni minister Patrick Vlačič in premier Borut Pahor sta od Tasiča, ki je bil za prvega moža SŽ-ja brez razpisa imenovan 17. marca, namreč zahtevala, da odstopi kot župan in se povsem posveti vodenju železnic, ki so v zelo nezavidljivem finančnem položaju. Težave jim povzročajo tako velike izgube kot visoka zadolženost.

Tasičev odstop z mesta župana je zahteval tudi nadzorni svet Slovenskih železnic. Odstop je Tasič prevaljskemu mestnemu svetu sicer dvakrat tudi podal, vendar ga je svet na seji prvič zavrnil, drugič pa o njem ni niti razpravljal.

"Izgubljanje energije z iskanjem podpore"
Tasič v Slovenskih železnicah sicer ostaja, katero fukncijo bo opravljal še ni znano. Obenem pa Tasič meni, da optimalnega koncepta razvoja Slovenskih železnic skupaj s strateškim partnerjem ni mogoče izpeljati "dokler se slovenska politika ne uspe zediniti pri tako pomembnem vprašanju". Vsak direktor bo po njegovih ocenah preveč energije izgubil z iskanjem ustrezne podpore.

"Te podpore pa zaradi nizke stopnje enotnosti v slovenski politiki ta trenutek verjetno ni možno dobiti. Predvsem pa skoraj ni verjeti, da se bo slovenska politika na krajši rok uspela zediniti o tem, kakšna naj bo prihodnost Slovenskih železnic," je dodal.

Le en direktor do konca mandata
Na položaju generalnega direktorja Slovenskih železnic se je sicer zvrstilo že veliko imen. Ves mandat je na tem položaju zdržal le Marjan Rekar, ki je družbo vodil v obdobju 1993-1998. Kasneje so bili na čelu železnic še Igor Zajec (1999-2000), Blaž Miklavčič (2000-2004), Boris Živec (2004-20005) in Jože Jurkovič (2005-2006). Nato je železnice začasno vodil nekdanji član poslovodstva Branko Omerzu, aprila 2007 je položaj nastopil Peter Puhan in ga zaradi prevzema funkcije prvega moža Dela zapustil novembra istega leta, ko je vodenje prevzel Tasičev predhodnik Tomaž Schara.

Tasič ujel zadnji vlak