Telekom in Simobil sta neenakovredno obravnavala svoje uporabnike. Foto: Thinkstock
Telekom in Simobil sta neenakovredno obravnavala svoje uporabnike. Foto: Thinkstock

Omenjeni družbi sta po mnenju agencije (Akos) kršili zakon s tem, da prenosa podatkov pri uporabi lastnih spletnih storitev nista šteli v že zakupljene količine prenosa podatkov. Gre za storitvi Deezer in (Telekom Slovenije) in Hangar mapa (Simobil).

Zdaj morata v 60 dneh po prejemu odločbe Akosa odpraviti tako, da ves medmrežni promet – ne glede na storitve - v celoti upoštevata v okviru zakupljene količine podatkov, ki jih omogoča posamezen paket.

Po slovenski zakonodaji telekomunikacijski ponudniki ne smejo ponujati svojih storitev do le določenih spletnih strani, storitev ali aplikacij, medtem ko je dostop do drugih spletnih strani, storitev ali aplikacij onemogočen ali obravnavan na drugačen način.

To pomeni, da dostop do drugih spletnih strani, storitev ali aplikacij ne sme biti blokiran, zanj ne smejo veljati drugačni parametri kakovosti storitve (npr. hitrost prenosa, zakasnitev), prav tako ne sme biti drugače cenovno ovrednoten oziroma zanj ne smejo veljati različni plačilni pogoji ali obračunske enote. To je načelo spletne nevtralnosti in Slovenija je ena redkih držav, ki ga je zapisala v zakon o elektronskih komunikacijah.