Japonskim podjetjem vedno bolj dišita Evropa in Severna Amerika. Foto: RTV SLO
Japonskim podjetjem vedno bolj dišita Evropa in Severna Amerika. Foto: RTV SLO
Japonska družba Fuji Photo Film je kupila nekega britanskega proizvajalca barvil. Foto: RTV SLO

Japonska podjetja so lani prevzela ali se združila s 333 tujimi podjetji, kar je 16,4 odstotka več kot leto prej. Številka je najvišja po letu 1990, so po poročanju nemške tiskovne agencije dpa sporočili iz finančne hiše Nomura Securities.


Iz Azije v Evropo
Medtem ko so japonska podjetja predlani kupovala predvsem podjetja s sedežem v Aziji, pa zdaj svojo pozornost vse bolj osredotočajo na Evropo in Severno Ameriko. Tako je japonska družba Fuji Photo Film kupila nekega britanskega proizvajalca barvil, družba Sumitomo pa nekega ameriškega trgovca s pnevmatikami.

Poleg tega si je Mitsubishi za prevzemno tarčo izbral Westinghouse Electric, vodilni japonski mobilni operater NTT DoCoMo pa južnokorejsko družbo KT Freetel. Mnoga japonska podjetja so po koncu prestrukturiranja svojega poslovanja začela krepiti navzočnost v tujini, so komentirali v Nomura Securities.

Število združitev in prevzemov s strani japonskih podjetij, tako doma kot v tujini, se je lani povečalo že drugo leto zapored; tokrat za 8,1 odstotka na 2308.