Poglobitev morskega dna na kontejnerskem terminalu znaša 14 metrov globine, za kar je družba namenila 2,4 milijona evrov in je tudi najpomembnejša letošnja investicija Luke Koper. Medtem ko so do zdaj v pristanišče lahko priplule kontejnerske ladje z zmogljivostjo do 8.500 kontejnerskih enot, bodo zdaj lahko ladje z zmogljivostjo 10.000 kontejnerskih enot.
Nove kontejnerske linije
Luka Koper bo z novim letom z Daljnim vzhodom povezana s tremi kontejnerskimi linijami, medtem ko je zdaj z dvema. Tako se bo spremenila trenutna skupna linija ladjarjev Maersk in CMA CGM, in sicer bo danski Maersk opravljal prevoze na novi liniji z italijanskim MSC-jem, francoski CMA CGM pa na novi liniji z arabskim UASC-jem in kitajskim CSCL-jem. Obstoječa linija tajvanskega Evergreena ostaja nespremenjena.
"Poslovni partnerji, ki jim je tranzitni čas ključen izziv, bodo te novosti veseli, saj je povezava med Južno Korejo in Evropo daleč najkrajša ravno prek Kopra. Poleg tega so nove alianse velika priložnost tudi za manjše ladjarje, ki jih brez direktnih servisov v Kopru ne bi bilo oziroma si zaradi manjših količin tovora ne bi mogli privoščiti lastnih direktnih servisov," je v sporočilu za javnost zapisal predsednik uprave Dragomir Matić.
V Luki Koper tudi ugotavljajo, da vse več blaga potuje v kontejnerjih in da ladjarji naročajo vse večje ladje. "Pričakujemo lahko, da bodo ladjarji zaradi obvladovanja stroškov prihajali z vse večjimi ladjami, zato je treba temu prilagoditi tudi pristaniško infrastrukturo in pretovorno opremo."
Država, ki skrbi za plovne kanale zunaj pristanišča, trenutno poglablja vhod v prvi bazen na 15 metrov, temu pa bo na začetku prihodnjega leta ob obali kontejnerskega terminala sledila tudi Luka Koper. Pripravljajo tudi dokumentacijo za podaljšanje prvega pomola za dodatnih 100 metrov.
Več kot 200 milijonov investicij
Večina načrtovanih investicij do leta 2020 v znesku več kot 200 milijonov evrov bo tako namenjenih predvsem kontejnerskemu terminalu, s katerimi bodo letno zmogljivost terminala povečali z zdajšnjih 850.000 na 1,15 milijona kontejnerskih enot.
"Pred nami je velik izziv, kako opravičiti zaupanje naših poslovnih partnerjev. Napak si ne moremo privoščiti. V Luki Koper bomo svoj del domače naloge opravili. Poskrbeli bomo za povečevanje kapacitet znotraj pristanišča in se prilagajali potrebam na trgu. Vendar pristanišče ni osamljen otok. Potrebuje zanesljive kopenske povezave z zaledjem. Enotirna železnica pa to zagotovo ni," je še opozoril Matić.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje