Stavka zaposlenih v tovarni v Hannovru. Foto: Reuters
Stavka zaposlenih v tovarni v Hannovru. Foto: Reuters

To je prva večja stavka v največjem evropskem proizvajalcu avtomobilov po letu 2018. Več tisoč delavcev se je zbralo na sedežu podjetja v Wolfsburgu, stavkajo tudi v tovarni v Hannovru, ki zaposluje približno 14.000 ljudi, ter v drugih tovarnah sestavnih delov in avtomobilov, med drugim v Emdnu, Salzgitterju in Braunschweigu.

V glavni tovarni v Wolfsburgu stavka poteka dve uri, a zaradi nje bodo izdelali nekaj sto avtomobilov manj. Stavka bi se lahko raztegnila tudi v 24-urno ali neprekinjeno, če sindikati in vodstvo na pogajanjih ne bodo dosegli dogovora.

Predsednica sveta delavcev v Volkswagnu Daniela Cavallo je povedala, da je razočaranje zaposlenih pri Volkswagnu veliko. Vodja pogajalcev največjega nemškega sindikata IG Metall Thorsten Grögern je dejal, da bodo izvedli "opozorilne stavke, ki jih podjetje ne bo moglo prezreti". Sindikat IG Metall je ob tem posvaril, da bo to najhujši delovni spor, če bo potrebno, v Volkswagnu pa so že sprejeli preventivne ukrepe za zmanjšanje posledic opozorilnih stavk.

"Vodstvo želi zabiti zadnji žebelj v krsto. To je izkrivljen svet: v nogometu odidejo trenerji, če ekipa ne zmaguje. Pri Volkswagnu pa je ravno obratno, kaznovani so igralci," je dejala ena od stavkajočih delavk.

Na mizi tudi zaprtje tovarn

Vodstvo Volkswagna je oktobra sporočilo, da zaradi težav pri poslovanju in naraščajočih stroškov razmišlja o zaprtju več tovarn in znižanju stroškov dela oziroma odpuščanjih, kar je sprožilo val ogorčenja med okoli 120.000 zaposlenimi v tovarnah družbe Volkswagen v Nemčiji. Politiki očitajo neustrezno in prepočasno ukrepanje, saj je avtomobilska industrija ključni steber nemškega gospodarstva.

Pogajanja glede nove kolektivne pogodbe so se v drugi polovici novembra končala brez dogovora in že tedaj je sindikat ob protestih pred sedežem koncerna v Wolfsburgu napovedal možnost opozorilne stavke. "Če bo potrebno, bomo organizirali stavko, kot je v Nemčiji že desetletja ni bilo," je tedaj dejal Grögern.

Volkswagen je doslej zahteval desetodstotno znižanje plač zaradi težkega položaja skupine, na mizi pa je tudi možnost zaprtja obratov in prisilno odpuščanje, v kar pa sindikat ni privolil.

Pogajanja se bodo nadaljevala 9. decembra.