Referenčna maloprodajna cena 95-oktanskega neosvinčenega motornega bencina je bila lani nižja za 17 odstotkov, dizelskega goriva pa za 15 odstotkov.
"Upad povpraševanja zaradi pandemije koronavirusne bolezni covid-19 je povzročil znižanje proizvodnje nafte, dodatno pa je cenovna vojna med Savdsko Arabijo in Rusijo privedla do zgodovinskega padca cen nafte v drugem četrtletju 2020. Posledično so bile nabavne cene ob konca leta 2020 še vedno za več kot petino nižje kot pred krizo," so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, ki je opravilo analizo cen za lansko leto.
Za nevtralizacijo znatnega padca cen surove nafte na mednarodnih trgih zaradi naftne krize je vlada spremembe na nabavnem trgu do začetka popolne liberalizacije cen naftnih derivatov v Sloveniji kompenzirala s prilagajanjem trošarine na bencinsko in dizelsko gorivo. Na letni ravni se je trošarina na bencinsko gorivo znižala za 10 odstotkov, trošarina na dizelsko gorivo pa je bila za eno odstotno točko višja.
Če je liter 95-oktanskega bencina na bencinskih servisih zunaj hitrih cest in avtocest konec leta 2020 stal okrog 1,01 evra, je zdaj cena postavljena okrog 1,08 evra. Pri dizelskem gorivu je bila podražitev večja, in sicer za približno 20 centov na 1,25 evra.
V prihodnje bi lahko prišlo do vstopa novih ponudnikov goriva
Vlada se je konec septembra lani sicer odločila za popolno liberalizacijo cen vseh naftnih derivatov. Cene je regulirala od leta 2000, nato pa marca 2016 najprej sprostila cene kurilnega olja in 98-oktanskega bencina, novembra istega leta pa še cene 95-oktanskega in dizelskega goriva na bencinskih servisih na avtocestah in hitrih cestah.
Zunaj avtocest in hitrih cest so se cene obeh pogonskih goriv po sprostitvi najprej dvignile nad en evro, vendar pa je potem cena za bencin padla in se več tednov držala pod enim evrom. To mejo je presegla sredi decembra. Cena dizla je ta čas vztrajala nad enim evrom.
Za liberalizacijo se je vlada odločila na podlagi analize stanja na trgu naftnih derivatov. Ob ustreznih ukrepih in aktivnostih za povečanje konkurenčnosti na trgu naftnih derivatov bi lahko v naslednjih 10 letih prišlo do vstopa novih diskontnih ponudnikov goriva, predvsem na parkirnih površinah trgovskih centrov, je ocenila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje