Zadnja raziskava Shopper's Mind 2021, ki so jo izvedli družbi Valicon in Iprom ter spletni portal Ceneje, je pokazala, da se trend rasti spletnega nakupovanja nadaljuje. Foto: Pixabay
Zadnja raziskava Shopper's Mind 2021, ki so jo izvedli družbi Valicon in Iprom ter spletni portal Ceneje, je pokazala, da se trend rasti spletnega nakupovanja nadaljuje. Foto: Pixabay

Raziskava, ki je potekala med letošnjim oktobrom in novembrom s spletnim anketiranjem, je pokazala, da pogostost nakupovanja na spletu še vedno raste, v zadnjih dveh letih pa je število intenzivnih in rednih nakupovalcev zraslo za osem odstotnih točk. Skoraj polovica, 48 odstotkov, sodelujočih v aktualni raziskavi nakupuje mesečno, medtem ko 73 odstotkov uporabnikov spleta opravi vsaj štiri spletne nakupe letno, so sporočili avtorji raziskave.

"Čeprav nismo pričakovali povečanja števila spletnih kupcev, je v zadnjem letu njihovo število ponovno naraslo. Bolj kot število novih spletnih kupcev narašča frekvenca spletnih nakupov pri obstoječih. Dejstvo je, da slovenski uporabniki medmrežja vse pogosteje posegajo po spletnih nakupih, in razmere v družbi so to še dodatno pospešile," je dejal vodja raziskave in partner v družbi Valicon Matjaž Robinšak.

Analiza nakupov v različnih kategorijah je pokazala, da je kategorija moda (oblačila, obutev, modni dodatki) z 28-odstotnim deležem nakupov prehitela kategorijo elektronike, ki letos zaznava 23-odstotni delež nakupov. S 16 odstotki se je na tretje mesto uvrstila kategorija izdelkov za dom in vrt. Sledita kategoriji lepota in zdravje z 12 odstotki ter šport s sedmimi odstotki.

Povprečna vrednost košarice v povprečju vseh kategorij se je v zadnjem letu povečala za pet evrov in znaša 97 evrov, pri čemer največjo vrednost povprečnega nakupa, 154 evrov, odkrivajo v kategoriji dom in vrt.

Najraje imamo "domače" spletne trgovine

Velika večina kupcev nakupuje v domačih trgovinah (84 odstotkov), medtem ko je 16 odstotkov spletnih nakupov opravljenih v tujih spletnih trgovinah.

Med najpogosteje uporabljenimi oblikami plačila so se v zadnjih treh letih uveljavile kartice vseh vrst, ki letos prevladujejo s 55 odstotki, sledi plačilo v gotovini z 29 odstotki in plačilo po predračunu s 13 odstotki. V zadnjih treh letih raziskovalci niso zaznali bistvenih sprememb med plačili, splošen trend med letoma 2014 in 2021 pa je, da gotovinska plačila nadomeščajo plačila s karticami.

Zadnji dve leti spletni nakupovalci najbolj pogosto raziskujejo spletne nakupe z uporabo mobilnega telefona, letos je bilo po telefonu opravljenih 55 odstotkov raziskovanj. Računalnik še naprej ostaja pomembno sredstvo, 38 odstotkov spletnih nakupovalcev namreč raziskuje po prenosnem računalniku, 32 odstotkov pa po namiznem računalniku.
Največ spletnih nakupov, dobro tretjino (38 odstotkov), potrošniki zaključijo na mobilnem telefonu, slabo tretjino (31 odstotkov) na prenosnem računalniku in dobro četrtino (26 odstotkov) na namiznem računalniku, je še pokazala raziskava.