Prizadevamo si, da bi ladja v čim krajem času varno zapustila koprsko tovorno pristanišče, pravijo na ministrstvu. Foto: BoBo
Prizadevamo si, da bi ladja v čim krajem času varno zapustila koprsko tovorno pristanišče, pravijo na ministrstvu. Foto: BoBo

Januarja 2009 se je v Luki Koper zasidrala hrvaška ladja Sol Trader z devetimi člani posadke in dostavila pošiljko soli. Slovenske oblasti ji nato niso dovolile izpluti, saj je imel lastnik - reška družba Val Managment Limited - velike dolgove. Člani posadke so ladjo zapustili šele čez štiri mesece in upali, da bo ladja čim prej prodana, da bi tako dobili nekaj svojega denarja.

Predstavlja grožnjo za plovbo
A ladja je bila dve leti zasidrana v pristanišču, zdaj pa se je vlada odločila, da jo proda za staro železo, saj so ugotovili, da zaseda pristaniški prostor ter predstavlja grožnjo za varnost plovbe in okolje. "Ker ni pričakovati, da bo lastnik sam ladjo odvlekel, in glede na to, da se bo stanje ladje s časom le še slabšalo, je prometno ministrstvo predlagalo prisilno prodajo ladje kot najhitrejšo rešitev v teh okoliščinah," pojasnjujejo na vladi.

Prodali bi jo za najmanj 55.886 evrov
Na spletni strani ministrstva za promet je zdaj objavljen razpis za javno zbiranje ponudb za prodajo motorne ladje Sol Trader. "Glede na to, da smo že prejeli povpraševanja zainteresiranih kupcev, pričakujemo, da bo prodaja uspešna," pravijo. Določili so najnižjo ceno, po kateri bodo ladjo prodali, in sicer 55.886 evrov.


Kupec jo mora v določenem roku odvleči
V razpisu je zapisano, da mora kupec ladjo odvleči iz notranjih morskih voda in teritorialnega morja Republike Slovenije v roku, ki ga je sam navedel v ponudbi. Odstranitev ladje v roku je bistvena sestavina kupo-prodajne pogodbe. Če kupec ladje ne odpelje, se prodajna pogodba razveže, kupec pa izgubi vse pravice do ladje, medtem ko prodajalec obdrži polovico kupnine.