Prvo tožbo zoper Sparkasse je Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) vložila leta 2017, ko je zahtevala, naj pri izračunu pogodbenih obrestnih mer, ki so sestavljene iz referenčne obrestne mere evribor in fiksnega pribitka, "preneha nepošteno prakso obračunavanja negativnega euriborja v vrednosti nič odstotkov". Sodišče je tedaj v celoti ugodilo zahtevku zveze, so spomnili v ZPS-ju.
Ker banka oškodovanim posojilojemalcem ni hotela prostovoljno povrniti preveč plačanih obresti, je bila konec maja 2022 vložena druga tožba, s katero ZPS v imenu oškodovanih kreditojemalcev zahteva vrnitev preplačila. V to tožbo so zajete kreditne pogodbe s spremenljivo pogodbeno obrestno mero, v katere banka še ni vnesla klavzule, s katero je izrecno določila, da se negativna vrednost euriborja pri izračunu obrestne mere ne upošteva oziroma se upošteva v vrednosti nič odstotkov.
Takšna klavzula, ki omejuje upoštevanje negativnega euriborja, po prepričanju ZPS-ja pomeni nepošten pogodbeni pogoj, "saj banka v svojo korist omejuje le gibanje evriborja v primeru negativne vrednosti, na strani potrošnika pa omejitve v primeru gibanja euriborja navzgor ni". Skladno s tem so v ZPS-ju prejšnji teden vložili še tretjo tožbo, s katero zahtevajo, da banka tudi kreditojemalcem, katerih kreditne pogodbe vsebujejo takšno klavzulo, pri izračunu mesečnih anuitet upošteva tudi negativne vrednosti euriborja in jim vrne znesek preveč plačanih obresti.
Sodišče mora najprej odločiti, ali so pogoji za odobritev tožbe izpolnjeni
Ker za postopek kolektivne odškodninske tožbe veljajo posebna pravila zakona o kolektivnih tožbah, bo sodišče najprej odločalo, ali so izpolnjeni pogoji za odobritev tožbe. Nato bo odločilo, kateri sistem se uporabi za določitev, za katere potrošnike bo veljala kolektivna sodba.
Če bo uporabljen sistem izključitve, bo veljala za vse oškodovaneposojilojemalce banke Sparkasse, razen za tiste, ki posebej izjavijo, da ne želijo biti vezani s kolektivno sodbo. Če pa bo uporabljen sistem vključitve, bodo učinki sodbe veljali le za oškodovane kreditojemalce, ki to izrecno želijo. V obeh primerih bo sodišče določilo rok, v katerem morajo oškodovani potrošniki izjaviti, kaj želijo, in način, kako to voljo izjaviti, so navedli v ZPS-ju
Kreditojemalci, ki so odplačevali posojilo pri Sparkasse od leta 2015 do vključno 2022, lahko informacije o poteku postopka spremljajo tudi prek prijave na spletni strani ZPS-ja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje