Slovenci smo že mnogokrat dokazali, da ko stopimo skupaj, je mogoče vse. Lahko premikamo gore, ali na ravni države, ali pa manjše skupine. In če se tej moči pridružijo še inovativnost, ustvarjalnost in podjetniški duh, so meje res lahko le nebo. Svet je poln priložnosti, a na pravi poti si šele takrat, ko ti rečejo, da si predrzen, pravita solastnika podjetja EKWB, ki se ukvarja z vodnim hlajenjem računalnikov.
Zlata Gazela leta 2021, podjetje EKWB iz Komende, je v 16 letih iz majhnega zagonskega podjetja zraslo v prvega igralca na svetu pri razvoju in proizvodnji izdelkov za vodno hlajenje računalnikov po meri. Razvoj in večina proizvodnje potekata v Sloveniji, manjše proizvodne obrate pa imajo tudi v ZDA. 250 zaposlenih je lani ustvarilo dobrih 53 milijonov evrov prihodkov, od tega več kot 99 odstotkov v 149 državah po vsem svetu. Odličnost na področju hlajenja jim priznavajo svetovni velikani na področju računalništva, kot so AMD, ASUS, Seagate, Invidia in Intel.
Orala sta ledino in zdaj sta vodilna na področju vodnega hlajenja. Kakšen je občutek, ko si na vrhu in kje so meje?
Matjaž Krč: “Nisva midva, ampak ekipa, ki zdaj šteje že več kot 250 oseb, sama bi težko naredila vse. Meje, ki jih premikamo? Praktično smo v enem obdobju, kjer se celotna industrija počasi seli iz zračno hlajenih računalnikov na vodno hlajene računalnike in mi vsi smo na sredini tega. Priložnosti so neverjetne, pa tudi tveganja seveda.”
Vodno hlajenje ne potrebujejo le računalništvo in igričarska industrija, tudi hladilniki, razne profesionalne delovne postaje. Zanima me, kako zaznate potrebo po tem tekočinskem hlajenju na trgu ali pravzaprav vi vzbujate to potrebo pri določenih skupinah uporabnikov?
Edvard König: “Mi smo v bistvu tisti, ki rešujemo težave, ko je uporabnikov računalnik glasen, se mu pregreva in posledično zmanjšuje zmogljivost. Tako sem tudi jaz prišel prišel do tega, da sem začel iskati drugačno hlajenje in našel vodno hlajenje. Kupil sem računalnik, malo sem ga tudi navil, igral igrice … in ker se je pregreval, sem začel iskati vodno hlajenje in sem ga našel. Tako tudi drugi danes najdejo nas.”
Kako razvijate rešitve v podjetju, ki jih potem tudi patentirate in večinoma izvozite pod lastno blagovno znamko?
Matjaž Krč: “Imamo lastni razvojni oddelek, ki šteje že več kot 50 ljudi. Vzpostavljen imamo sistem inovacij z vodjo, v katerega smo vključili vse zaposlene in zunanje sodelavce. Čim hitreje želimo narediti čim več in tako premikati meje. To je eno od naših vodil.”
Ideja, da ustvarjate rešitve za pregrete računalnike je že na prvi pogled prava. Porodila pa se vam je, ko ste bili še študent, ko ste iskali rešitev za svoj računalnik? Kako se je to začelo?
Edvard König: “Kupil sem računalnik, to je bila moja strast, prvič sem imel stik z njim. Hitro sem videl, da kljub temu, da sem imel najboljši zračni hladilnik, se je računalnik pregreval, bil je glasen. Začel sem iskati, kaj obstaja in na internetu sem našel vodno hlajenje, vendar to nisi mogel kar tako kupiti, jaz pa sem vedno rad ustvarjal nove izdelke. Takrat sem ravno v enem podjetju delal na CMC stroju in sem prosil, če lahko popoldne, ko je stroj prost, to naredim. Tako je šlo iz hobija v profesionalni program, potem sva se pa počasi že našla z Matjažem."
Prelomnica se je zgodila leta 2005, ko ste se Edvard udeležili delavnice za poslovni načrt, ki jo je vodil Matjaž. Matjaž, kako ste vi kot izkušeni podjetnik takrat prepoznali to zgodbo u uspehu?
Matjaž Krč: “Edi je izstopal že od začetka. Srkal je znanje in bolj kot sem jaz višal letvice, vedno jim je uspel slediti in tako sva v enem samem tednu prišla res daleč - od ideje, ki je bila tehnično odlična, do ideje, ki se nama je tudi poslovno zdela super. Na srečo se je izkazalo, da je super.”
Kako danes predajate svoje znanje, verjetno predvsem znotraj ekipe EKWB, ob tem pa imate še vedno svoje svetovalno podjetje?
Matjaž Krč: “Drži. Sicer sem 150% v EKWB, ker je to zaradi rasti potrebno, še vedno pa nekaj malega mentoriram, večinoma pa znotraj EKWB.”
V 16 letih sta zgradila neverjetno ekipo sodelavcev, tako, ki je iz majhnega zagonskega podjetja zrasla v prvega igralca na svetu. Kako zgradiš tako zmagovalno ekipo?
Matjaž Krč: “Mislim, da je to kombinacija tega, da postavljamo zadeve kot izziv in se igramo, to je naša igra, zato smo lahko boljši kot ostali. Veliki igralci na področju polprevodniške industrije so nas začeli klicati, ko smo imeli 10 milijonov dolarjev, čeprav pri njih pridejo podjetja na radarje, ko imajo 100 milijonov dolarjev, ampak so rekli, da smo tako izstopali, da so vseeno poskusili. Torej, če si dovolj dober, če dovolj izstopaš v specifični zadevi, te bodo našli tudi v svetu.”
Kako dosegate učinkovitost? Napake so pri vas dobrodošle in drznost je cenjena?
Matjaž Krč: “Hitro rastoče podjetje in učinkovitost ne gre preveč dobro skupaj. Midva sva se po parih pogovorih odločila, da dopuščava določeno količino kaosa, ker enostavno ne gre drugače. Če bi šli na učinkovitost, bi zatrli ustvarjalno energijo, ki je v podjetju. Mi poskušamo vzdrževati minimum urejenosti v podjetju, hkrati pa puščamo kreativnost, da ljudje lahko izživijo svoje misli in ideje."
V naslednji oddaji Podjetno naprej vam predstavimo Ladejo Godina Košir, ki ima četrt stoletja mednarodnih izkušenj v strateškem marketingu, zadnja leta pa se osredotoča na spodbujanje novih trajnostno naravnanih rešitev, ki temeljijo na načelih krožnega gospodarstva. Ne zamudite nas v ponedeljek, 7. marca, ob 17.25.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje