Jure Berk, nekdanji poklicni kolesar in Andraž Vehovar, nekdanji vrhunski kajakaš in dobitnik srebrne olimpijske medalje, sta pred sedmimi leti združila moči in ustanovila podjetje Berk-Vehovar Kompoziti, ki v Radomljah razvija in izdeluje butične kolesarske dele iz karbonskih vlaken.
Slovijo predvsem po ultralahkih kolesarskih sedežih, primernih tako za vsakdanjo kot profesionalno uporabo; njihov najlažji sedež tehta komaj 75 gramov. Ekipa 8 zaposlenih se je zadnja leta specializirala tudi za izdelavo kolesarskih okvirjev in čevljev; v razvoj slednjih vključujejo tudi najboljše slovenske kolesarje. Prejšnji model jim je pomagal razviti Tadej Pogačar, pri novem sodelujejo z Matejem Mohoričem. Podjetju, ki pod lastno blagovno znamko izvaža izdelke v več kot 60 držav po vsem svetu, je lani uspel še en podvig – izdelali so cestno kolo, težko le slabe štiri kilograme.
Sta si že kot vrhunska športnika predstavljala, da bosta kdaj tudi vrhunska podjetnika?
Jure Berk: “Ne zares. Kot športnik si v trenutni situaciji, potem se pa sproti prilagodiš.”
Andraž Vehovar: “Jaz ob zaključku športne poti nisem ime pojma, kaj bom v življenju počel. Tok me je nosil levo in desno, zato sem na nek način vesel, da sem pristal tu, kjer sem."
Na skupno podjetniško pot sta stopila pred 7 leti in v tem času ustvarila nekaj res fenomenalnih proizvodov, kot je ultralahki kolesarski sedež ali pa kolo. Toliko časa potrebuješ tudi, da začneš recimo dosegati vrhunske rezultate. Kako bi potegnila vzporednice med športom in podjetništvom?
Jure Berk: “To kar ste rekli drži, tudi raziskave pri športnikih kažejo, da potrebuje vsak približno 7 let, da doseže vrhunskost. Ob neki solidni podlagi potrebuješ ponavadi 5 do 9 let, da prideš na nek soliden nivo, seveda, pa se tam ne ustaviš.”
Preden sta se našla, sta počela različne stvari. Andraž, vi ste se kot dobitnik olimpijske medalje kmalu usmerili v trženje, dve leti ste bili generalni sekretar pri eni izmed strank. Kako je pri vas padla odločitev za podjetništvo, da se ustanovili tudi podjetje Modra celica?
Andraž Vehovar: “Jaz sem kmalu po teh mojih burnih letih iskanja videl, da je daleč najbolje, da grem v podjetniško pot. In moram reči, da je bila odločitev pravilna. Je ponavadi to najtežja pot, je pa tudi najlepša. Ni mi žal."
Jure, vi ste se določeno obdobje ukvarjali z več področji hkrati. Bili ste profesionalni kolesar, študirali ste strojništvo, se ukvarjali s podjetništvom. Od kod ta vaša strast do karbonskih materialov. Menda ste prvo Zoisovo štipendijo namenili za nakup materiala iz karbonskih vlaken.
Jure Berk: “Tu gre bolj za otroško radovednost. Od malega sem rad preizkušal različne stvari, potem pa me je zaradi samega športa, ki ima ogromno teh materialov, čisto iz radovednosti zaneslo v modelarske vode. Vse se je odvilo v to smer, da sem sam začel eksperimentirat. Je pa relativno težko začeti, finance so omejene. Imel sem to srečo, da sem imel Zoisovo štipendijo in od takrat je šlo nekoliko lažje.”
Vajino podjetje slovi predvsem po ultralahkih kolesarskih sedežih. 75 gramov za kolesarski sedež je res fenomenalen uspeh. Od kod ideja za produkt?
Jure Berk: “Gre za doseganje čim nižje teže, obenem mora biti tudi vsestransko uporaben, hkrati pa mora zdržati tudi vsakdanje obremenitve. Gre bolj za preverjanje, kaj je možno, kako lahko naredimo čim lažji izdelek, tudi čim lepši, obenem pa mora biti proizveden pod našo streho."
Koliko takih sedežev naredite na leto?
Andraž Vehovar: “Med 2 in 3 tisoč sedežev na leto.”
Lani sta kolesarski svet osupnila z ultralahkim cestnim kolesom, ki tehta manj kot 4 kilograme. Prodala sta ga kupcu iz Dubaja za 25.000 EUR. Kje so vaše meje?
Andraž Vehovar: “Meja tukaj skoraj ni, čeprav se jih niti ne trudimo več loviti, zato ker pri zmanjševanju teže slej kot prej prideš do neke točke, ko je izdelek prelahek. Poleg tega mora imeti izdelek tudi realno uporabno vrednost, tako kolo kot tudi sedež mora biti splošno uporaben in udoben. Tu smo naredili glavni preboj - naredili smo ultra lahke stvari, ki so še zmeraj popolnoma uporabne."
V sodelovanju z Alpino in našim kolesarjem Matejem Mohoričem razvijate ultralahki kolesarski čevelj, s katerim ste letos zmagali na dveh etapah Tour de France. Kakšen je tržni potencial takega čevlja?
Andraž Vehovar: “Po mojem mnenju še nekoliko večji kot je potencial samih sedežev. Gre tudi za bolj kompleksen izdelek, tako da nam v tem trenutku predstavlja enega izmed ključnih izzivov. Ta izdelek bi lahko spravili v serijo, torej, da bi dali na trg neko serijo kolesarskih čevljev. Imamo pa res veliko srečo, da smo našli partnerje pri razvoju in produkciji, ki nas navdajajo z zaupanjem, da bomo v kratkem prišli tudi do tega cilja."
Naslednjo oddajo Podjetno naprej si lahko ogledate v ponedeljek, 4. oktobra, ob 17.25
na TV SLO 1.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje