Peljhanova je med ustanovitelji Sofa. Foto: www.sof.si
Peljhanova je med ustanovitelji Sofa. Foto: www.sof.si

Vsaka ponovitev je posebna, zato smo v Portorožu za rokav pocukali Lučko Peljhan, predsednico sveta tekmovalnega programa Sof, ki je prisostvovala na vseh njegovih 15 ponovitvah. Peljhanova je bila na Sofu 2004 izbrana tudi za oglaševalsko osebnost leta.

Kakšna je razlika med letošnjim festivalom in med prvim Sofom?
Vsaka primerjava je po 15. letih težka. Moramo vedeti, da je bil prvi Sof praktično le srečanje oglaševalske srenje. Vsi smo bili še popolnoma zgubljeni in nismo bili organizirani v zbornici, tako kot smo danes. Takrat smo se tisti, ki smo delali v oglaševanju in smo ga imeli radi, prvo leto po osamosvojitvi Slovenije srečali v Portorožu. To je na istem mestu, kot smo se prej srečevali na Jugoslovanskem srečanju tržnih komunikacij. Tekmovanja pa seveda še ni bilo.

Se lahko danes Slovenski oglaševalski festival primerja s festivali na evropski in svetovni ravni?
Sof je danes, upam si trditi, vzoren nacionalni festival. In če ga primerjamo, ga moramo primerjati z nacionalnimi festivali. Na naših tleh imamo tudi pomemben mednarodni festival Golden Drum in že teh dveh ne moremo primerjati med seboj. Citirala bom Francija Zavrla, ki je bil nekoč organizator festivala in je rekel, da je Sof slovenski oglaševalski sejem. Sem prinesemo vse najboljše izdelke preteklega leta, znotraj tega pa se tudi izobražujemo in družimo. Ugotavljamo ali smo naredili kakšen napredek in gremo naprej.

Vi se ukvarjate s tekmovalnim delom. Lahko izpostavite skupni imenovalec bere na oglaševalskem področju v preteklem letu? So se oglaševalci naslanjali na vrednote, čustva, šok?
Zagotovo lahko rečem, da se oglaševanje vedno odziva na celotni družbeni kontekst in na kulturo, v kateri živimo, ter na razmere v gospodarstvu. Letošnja bera je zagotovo to pokazala. Vemo, da marketinškim oddelkom v podjetjih ni lahko, ker se ukvarjajo tudi z drugimi problemi, in to se odraža, kot tudi druge spremembe. Na prvem mestu je zahtevnost potrošnika. Zaradi vsega tega ni mogoč odgovor na vprašanje, s čim oglaševalci "ujamejo" slovenskega potrošnika.

A.J.