Nico in Keke Rosberg sta drugi par oče-sin, ki se lahko pohvalita z naslovom svetovnega prvaka v formuli ena. Foto: Reuters
Nico in Keke Rosberg sta drugi par oče-sin, ki se lahko pohvalita z naslovom svetovnega prvaka v formuli ena. Foto: Reuters
Lewis Hamilton
Lewis Hamilton je letos na lestvici zmag splezal na drugo mesto. Zdaj jih ima 53, pred njim je le legendarni Michael Schumacher (91). Foto: Reuters
Rosberg prvič svetovni prvak v formuli ena

Glavni akter je bil Lewis Hamilton, ki se je za ohranitev naslova v Abu Dabiju bojeval na vse načine. Tudi tako, da je ves čas namerno vozil počasneje in upal, da bo Nico Rosberg napravil napako ali pa, da bo Nemca morda kdo prehitel. Taktika se ni izplačala, pokazala pa je na Britančev bojeviti značaj in nepopustljivost do konca.

Se spomnite sezone 2014? Bila je sploh edina, ki je na zadnji dirki prinašala dvojne točke. Če bi veljala tudi letos, bi zmagovalec Abu Dabija pobral vse.

Rosberg je imel v končnem seštevku prednosti vsega petih točk. Ko v tako izenačenem boju razgrnemo točke, je jasno, da je jeziček na tehtnici prinesel material. Natančneje rečeno — Hamilton je imel odstop več.

MestoRosbergHamilton
1.910
2.53
3.24
4.20
5.11
6.00
7.11
trk11
odstop01

Opomba: V tabeli je število uvrstitev na mesta od 1 do 7. V vrstici trk je število dirk, na katerih sta dirko končala zaradi medsebojne nesreče, v vrstici odstopi pa je število dirk, ko sta končala zaradi tehničnih težav.

Oba sta z ničlo ostala v Španiji, kjer sta trčila že po nekaj sto metrih. Za ključno se je tako izkazala dirka v Maleziji. Na 16. dirko sezone je Rosberg prišel z osmimi točkami prednosti. Na štartu se je Rosberg zavrtel z Vettlom (ta je moral odstopiti) in padel na začelje, Hamilton pa je mirno in varno vodil. Vse do 40. kroga, ko je dominantni Mercedes klonil sploh edinkrat v sezoni. Rosberg je na koncu osvojil tretje mesto, kar pomeni, da mu je bel dim na zadku vozila s številko 44 prinesel v primerjavi s Hamiltonom kar 28 točk. Ključna razlika v tako izenačeni sezoni.

To seveda ne zmanjšuje pomena in vrednosti Rosbergova uspeha, ki je večji del kariere dirkal prav v Hamiltonovi senci, letos pa je izkoristil prav vsako priložnost. Izdatno prednost si je nabral že na začetku sezone, ko je imel po vsega štirih dirkah pred moštvenim kolegom že 43 točk naskoka. Predvsem pa je v najbolj napetih trenutkih ohranil živce in mirno kri. Naslov bi lahko izgubil v deževni Braziliji, a se je njegov izlet s proge končal zanj srečno.

Mercedes je ohranil primat, saj je dobil neverjetnih 19 od 21 možnih dirk, na preostalih dveh pa ni slavil zgolj zaradi svojih napak. Korak naprej sta naredila Red Bull (še kako se je izplačal angažma Maxa Verstappna) in McLaren, korak nazaj pa Ferrari, ki je po obetavni sezoni 2015 zdaj ostal celo brez zmage.

Material je ključnega pomena. Če odlični voznik ne vozi v najboljšem vozilu, potem dejansko nima možnosti za zmago. Imeti pa mora tudi odprte roke. Če se sprehodimo le po zadnjih sezonah in se spomnimo res dominantnih avtomobilov (Ferrari v Schumacherjevem času in Red Bull v času Vettla), je bil takrat svetovni prvak občutno boljši od svojega moštvenega kolege. A to je bilo tudi zato, ker karte v moštvu niso bile enakomerno porazdeljene. V Mercedesu so že večkrat zatrdili, da imata oba dirkača enake možnosti, kar se konec koncev vidi tudi v tem, da sta v tem času oba prišla do naslovov. Kar le kaže na to, da je kakovost materiala vedno tista, ki diktira razmerja moči.

Rosberg prvič svetovni prvak v formuli ena