Ne, ne gre za odločilni gol Anžeta Kopitarja v podaljšku prve tekme lanskega finala Lige NHL (do konca aprila si ga je ogledalo 122.000 ljudi), niti za 244 metrov dolg polet Roberta Kranjca, s katerim je lani v Vikersundu postal svetovni prvak (največ ogledov ima posnetek v poljskem jeziku - 105.000).
Ne gre niti za vse zmage Tine Maze, ki privabijo v povprečju nekaj tisoč klikov. Število ogledov pa se podeseteri, ko njene nastope na snežnih strminah zamenjamo, denimo, s slikanjem z osvojenimi globusi (28.000 ogledov), reportažo Eurosporta (118.000 ogledov), kazanjem popisanega modrčka v Cortini d'Ampezzo (169.000 ogledov), fotografiranjem s smučarsko opremo (229.000 ogledov) ali pa videospotom njenega glasbenega prvenca (358.000 ogledov).
Da je najboljša smučarka sveta bolj gledana v posnetkih, v katerih razkriva več kože, je primeren uvod v to, da razkrijem nespornega slovenskega športnega zmagovalca - posnetek kvalifikacijskega troskoka Marije Šestak na lanskem svetovnem dvoranskem prvenstvu v Carigradu je zbral neverjetnih 12 milijonov klikov! Slovenska atletinja se sploh ni prebila v finale (za to so ji zmanjkali štirje centimetri), a je posnetek zaokrožil svet. Zakaj? Zaradi snemalca, ki je svojo pozornost odkrito usmeril v njeno zadnjico in ne, denimo, obraz.
V tej zgodbi sta problematični vsaj dve stvari - ravnanje gledalca, ki je s tribune vse skupaj posnel, in odziv. Ženski šport je v medijih v primerjavi z moškim zapostavljen, nemalokrat pa zlorabljen zaradi spolne konotacije, kot je šlo v zgornjem primeru. Raziskovalci Messner, Duncan in Cooky so pred desetletjem ugotovili, da dnevnoinformativne oddaje o športu na ameriških televizijah namenjajo ženskemu športu povprečno med 6 in 14 odstotki programskega časa, v tem času pa pogosto predstavljajo ženske v kontekstu bizarnih športov ali celo kot seksualne objekte (golo padalstvo, ženska rokoborba, ameriški nogomet v perilu, prikazovanje privlačnih teniških igralk, igralk odbojke na mivki ...).
Posnetki zadnjice Marije Šestak ne povedo prav nič o treningih in odrekanjih, ki prav gotovo niso nič manjši, kot velja za vse njene moške kolege v troskoku. A posnetkov, ki se bodo osredotočili na zadnjico Christiana Taylorja (ki je bil zlat na istem tekmovanju), prav gotovo ne boste videli. Pri tako delikatnih stvareh je vedno treba upoštevati pravilo recipročnosti - le kako bi se gledalec (ki se je v Carigradu očitno izživel, saj je na spletu objavil približno 30 podobno kadriranih posnetkov) počutil, če bi si 12 milijonov ljudi ogledalo zadnjico njegove žene ali hčerke?!
Problematičen pa je tudi odziv. Ne 12 milijonov gledalcev, ampak športnic samih. Pred dnevi je Snežana Rodić na izboru mis športa med lepšimi slovenskimi športnicami izpostavila odbojkarici, sestri Fabjan, in Marijo Šestak, zadnjo ravno zaradi zgoraj omenjenega posnetka. Novopečena mis, atletinja Klara Krošelj, ji je pritrdila, da je posnetek "vreden ogleda, paša za oči". Dokler športnice same ne bodo videle ničesar spornega v kadriranju v zadnjico, se pač ne smejo čuditi zapostavljenosti in seksizmu.
P. S.: Med najbolj gledane posnetke na YouTubu spada koncertni posnetek pesmi Africa v izvedbi skupine Perpetuum Jazzile, ki ima dobrih 14 milijonov klikov. Poznate še kak izjemno gledan posnetek v povezavi s Slovenijo? Vabljeni h komentiranju pod kolumno.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje