Profile arhitektov v določeni meri določajo institucije, ki jih izobražujejo. O dinamiki teh nosilcev izobrazbe razmišlja postavitev edu.arh, ki si jo lahko ogledate do konca maja. Foto: Klemen Ilovar
Profile arhitektov v določeni meri določajo institucije, ki jih izobražujejo. O dinamiki teh nosilcev izobrazbe razmišlja postavitev edu.arh, ki si jo lahko ogledate do konca maja. Foto: Klemen Ilovar

V Muzeju za arhitekturo in oblikovanje so postavili razstavo edu.arh – Prakse arhitekturnega izobraževanja. Razstava predstavi prakse arhitekturnega izobraževanja danes in v prihodnosti ter spodbuja razmislek o dinamiki nosilcev arhitekturne edukacije in možnostih strukturnih, vsebinskih in prostorskih reakcij na sodobno družbeno realnost.

Kot so zapisali v muzeju, se danes slojevitost arhitekturnega poklica povečuje, arhitekti se morajo kritično odzivati na dogajanja v sodobnem okolju, ga aktivno oblikovati in ustvarjati pogoje za nove realnosti.

Razstava pod kuratorstvom arhitekta in profesorja Boštjana Vuge ter arhitektke in publicistke Danice Sretenović je nastala na pobudo Muzeja za arhitekturo in oblikovanje ter v sodelovanju z Fakulteto za arhitekturo Univerze v Ljubljani.

Zasnova razstave sledi izhodiščni predpostavki Matevža Čelika, nekdanjega direktorja Muzeja za arhitekturo in oblikovanje ter pobudnika razstave, da "če sploh hočemo spremeniti arhitekturo in usposobiti arhitekta, ki bo profiliran za iskanje rešitev na probleme in izzive, ki se pojavljajo danes, je v prvi vrsti treba spremeniti izobraževanje".

Ljubljanska fakulteta bo prenavljala svoje programe
Izobraževanje arhitektov po Čelikovih besedah na večini sodobnih šol z manjšimi spremembami na ustaljen način poteka že desetletja. Ob nedavni stoletnici se ljubljanska fakulteta za arhitekturo loteva prenove izobraževalnih programov in o tem transparentno razpravlja. "Eno od orodij in formatov, ki spodbujajo dialog in razvoj bodočega arhitekturnega izobraževanja, je tudi razstava v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje," so Čelikove besede povzeli v sporočilu za javnost.

Foto: Klemen Ilovar
Foto: Klemen Ilovar

Razstava edu.arh se navezuje na razstavo Mladi smo in živi, ki je bila spomladi 2020 ob 100-letnici fakultete za arhitekturo zasnovana za Cankarjev dom, vključuje pa izbrane diplomske in druge projekte z razstave kot povezovalni člen med produkcijo in učnim načrtom fakultete čez desetletja. Hkrati s svojim pristopom postavlja nova vprašanja in nastavke za arhitekturno izobraževanje prihodnosti.

Razstava svoje sporočilo posreduje preko risb, fotografij, besedil, videa in zvoka. Postavljena je v treh sobah, ki temeljijo na posebnostih fakultete za arhitekturo: na njeni fizični stavbi, njeni stoletni produkciji in odklonih v izobraževanju, ki jih je fakulteta neposredno ali posredno ustvarjala.

Na razstavi med drugim s strukturiranimi intervjuji svoj pogled na sodobne izobraževalne prakse v arhitekturi podajajo mednarodno uveljavljeni profesorji in strokovnjaki, kot so Odile Decq, Ippolito Pestellini Laparelli, Jacob van Rijs, Marina Ottero Verzier idr. Razmisleku se v dialogu s profesorji pridružujejo tudi študenti in diplomanti fakultete za arhitekturo.

Postavitev zaokroža sedem postaj, ki predstavljajo vzporedne prakse uveljavljenemu izobraževalnemu programu, kot so bili v preteklosti Edvard Ravnikar, Smer B, Soba 25, AB, Piranski dnevi arhitekture, do najaktualnejših, kot je Bienale oblikovanja in platforma Future Architecture.

Razstava bo postavljena do 30. maja. Muzej je odprt v skladu z veljavnimi odloki, povezanimi s covidom-19.