Alexandra Midal je tudi vodja oddelka za kritično mišljenje na Ensci-Les Ateliers v Parizu. Kot ugledna zgodovinarka umetnosti in oblikovanja združuje tako praktične kot teoretske pristope k raziskovanju in deluje kot umetnica kuratorka, teoretičarka in filmska esejistka, so svojo izbiro utemeljili v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, ki bienale organizira.
V svojih raziskavah raziskuje slepe pege in sive cone zgodovine oblikovanja. Študirala je književnost, arhitekturo in umetnostno zgodovino na Univerzi Princeton v ZDA in v Parizu, doktorsko disertacijo pa je dokončala na pariški Sorboni. Kurirala je več mednarodnih razstav o vizualni kulturi, oblikovanju in politiki, njene filme, kot so Mind's Eyes, Possessed in Heaven is a State of Mind, pa so predvajali v muzejih po vsem svetu.
Išče alternativne poglede na oblikovanje
Ljubljanski BIO vidi kot priložnost za dialog o zgodovinskih in sodobnih vprašanjih oblikovanja. "Prizadevala si bom izpostaviti alternativne poglede na oblikovanje in iz mednarodne perspektive predstaviti raznovrstne glasove na tem področju. Zanima me ponovno ovrednotenje koncepta dvojne/-ga agentke/-a, ki bo razkril pripoved o na videz vsakdanji cvetlici in njeni prikriti, kriptirani in skrivnostni vlogi pri oblikovanju identitet in politik," njene besede povzema sporočilo za javnost.
Za asistentko kustosinje so izbrali francosko oblikovalko in soustanoviteljico oblikovalskega studia Pflieger-Foegle Emmo Pflieger, ki uporablja raziskovalno usmerjen interdisciplinarni pristop k prostorskemu oblikovanju, instalacijam in grafičnemu oblikovanju.
Bienale v zadnjih letih stremi k interdisciplinarnosti
Kot je povedala v. d. direktorice MAO Maja Vardjan, je bil BIO vse od svojega nastanka v času vrhunca modernističnega gibanja v Sloveniji priča številnim zasukom in razvojem na področju oblikovanja. "Zadnje štiri edicije bienala so z odmikom od ozkega in strogo disciplinarnega koncepta oblikovanja spodbujale obsežne raziskave različnih interdisciplinarnih presečišč. Alexandra Midal je brezkompromisna kustosinja, ki s svojimi prelomnimi raziskavami in projekti vzpostavlja in ohranja takšna presečišča."
Kakšen bo kuratorski koncept BIO28, bodo razkrili predvidoma decembra. Takrat bodo objavili tudi odprti poziv, na katerega bodo povabljeni oblikovalci, ustvarjalci in prostorski načrtovalci. Obenem bo objavljen poseben poziv k sodelovanju na BIO28 Design Film Festival za video- in filmske ustvarjalce, so še sporočili iz MAO.
Prvi oblikovalski bienale v Evropi
BIO v Ljubljani je bil ustanovljen leta 1963 kot prvi oblikovalski bienale v Evropi. Danes je zasnovan kot dolgotrajen proces sodelovanja, v katerem skupine oblikovalcev in ustvarjalcev iz drugih disciplin razvijajo alternative obstoječim sistemom. MAO ga organizira v sodelovanju s Centrom za kreativnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje