Foto:
Foto:
Juha Huuskonen je na Pixxelpointu tudi predaval.
Pripravljeno so imeli tudi računalniško postajo.
Instalacija Ewena Chardronneta.

3. december
"Novo kartografsko, simbolno ali emocionalno mapiranje sveta izrezuje prostor, čas in identiteto reprezentacijskim tehnikam začasnih samooskrbovalnih skupnosti, ki znotraj virtualnih ali geopolitičnih con predstavljajo tok odpora."

Konvoj tega odpora je od včeraj v Novi Gorici. Juha v hotelu pripravlja svoje jutrišnje predavanje, Jaanis se že nekaj dni ukvarja s problemi, ki jih povzroča njegova stereoskopska instalacija. Pallu vse deluje, zvedeli sva, da z istim delom sodeluje v tem trenutku tudi na festivalu v Sao Paulu. Tuomo in Tamas uspešno simulirata projekt iz ISEA, ki je bil letos v Helsinkih in sta ga tam postavila na trajektu med Helsinki in Talinnom.



Ewen pravi, da v velikem številu razstavljenih del zanimivo izstopa navtična simbolika. Navtika in novi mediji, ha ha. Ursulina pripoved o popotniku med politično rigoroznimi mejami ima čudovito zvočno podlago. Medmrežna povezava na osrednji postaji v galeriji, kjer je prikazana večina del, izbranih na razpisu festivala, se je čez dan nekajkrat sesula. Čez dve uri odpiramo razstavo, čez tri minute pa naj bi prispeli novinarji Primorskih novic, s katerimi se bova sprehodili skozi fantastični krožni prostor Mestne galerije.


Dunja in Nataša


5. december

Včerajšnji prvi dan intenzivnih, nadvse aktualnih in zanimivih predavanj je za nami. Juha Huuskonen je v uvodnem predavanju prikazal miselno ozadje razstave in podal izmikajočo teorijo lokativnih medijev.

Korenine festivalske teme tako najdemo v različnih kolaborativnih situacijah medmrežnih ustvarjalcev in uporabnikov (www.wikipedia.org, www.share.dj, www.gathering.org, www.arch-project.com/placard).

Zatem sta Tuomo Tamenpaa in Tamas Szakal predstavila zvočni lokativni projekt Float, ki nas je očaral z zvočno meditacijo morskega potovanja, ustvarjenega za letošnji simpozij elektronske umetnosti ISEA v Helsinkih. Zvoki so generirani glede na pozicijo ladje: kakšna je globina, oddaljenost od obale, hitrost ladje in smer potovanja.

Popoldne je zaključila skupina Bureau d'etudes, ki je pokazala številne karte, ki so bile izdelane z metodo načelnega amaterizma, enciklopedičnega raziskovanja in kritičnega opazovanja realnosti. Shematične karte raziskujejo različne družbene fenomene in so fascinantna reprezentacija sodobne družbe, v kateri lokalizirani centri moči in kapitala prikažejo posameznika, kot belo mis v eksperimentu globalizacije.

Večer smo preživeli v družbi z didžejema Novo in Borko ter z VJ-jem Luko Deklevo, ki je predstavil skupinski projekt Play VJ. Ponovno smo ugotovili, da so domači didžeji in mednarodna skupina senzibilnih ušes in oči optimalna kombinacija za najboljši žur.

Tudi danes se bodo zgodila tri predavanja, nekaj umetnikov pa je že odšlo nazaj v svojo bazo in skupaj čakamo na prihodnje priložnosti in srečanja.


Dunja in Nataša


6. december

Program predavanj s povabljenimi umetniki, aktivisti in teoretiki se je nadaljeval še v nedeljo popoldne. Pred začetkom predstavitev smo se najprej zabavali ob Zemljevidu sveta, delu skupine Versionmagazine, kjer lahko vsak na razstavljenem zemljevidu sveta poljubno premika na magnetkih pritrjena imena glavnih mest vseh držav sveta. Tako je Ljubljana končala na Mauriciusu, Bagdad pa po vseh pričakovanjih na mestu Washingtona. Nataša se je s Xavierjem, polovico skupine Bureau d'etudes (utangente.free.fr), zapletla v pogovore o skrivnih društvih in Antoninu Artaudu.

Pall in Jaanis sta pripravljala svoji prezentaciji, Juha in Tuomo pa sta izkoristila nekaj prostega časa za diskusijo o prihodnjem Juhovem projektu Public opinion. 'Računalniško postajo' z nekaj računalniki in medmrežno povezavo sredi razstavnega prostora Mestne galerije (ta ponuja na ogled interaktivna dela, izbrana iz odprtega razpisa festivala, nekaj glavnih povezav, ki sva jih izbrali kot ilustracijo k tematiki lokativnih medijev, in računalniško igrico Civilization IV skupine Eastwood iz Novega Sada so tako umetniki transformirali v začasno delovno postajo.

Ewen Chardronnet, bivši avtonomni astronavt in sedaj sodelavec Marka Peljhana, je predstavil svoj projekt na razstavi, estetizacijo in tematizacijo radarskega zapisa morske poti med Calaisom in Doverjem. Navtični radar znotraj polja umetnosti Ewen razume kot aktivni medij nastajajoče generacije VJ-jev, kar je ilustriral tudi na primeru performansov Signala Sever Projekta Atol.

Pall Thayer, eden od sedmih umetnikov, ki se na Islandiji ukvarjajo z novimi mediji, je izzval precejšnjo debato o svoji tezi o lokativnih medijih kot poetičnem orodju na poti k optimalni reprezentaciji abstraktnosti v umetnosti. Jaanis Garancs, latvijski multimedijski multitalent, je kot zadnji predavatelj spregovoril o utopični in kritični viziji lokativnih in pervarzivnih medijih (angleško: pervasive media), kot jo je vizualiziral v svojem projektu Big Brother Browserhood.

V treh dneh se je tako končala izmenjava znanja, informacij, pogledov in diskusij, primankljaj družabnega izobraževanja (infotainmenta) pa, upava, da bodo sedaj zapolnili še predavanja in dogodki ter razstava sama, ki je na ogled še do 13. decembra.


Nataša in Dunja


SORODNI NOVICI:
FESTIVAL DIGITALNE UMETNOSTI
RAČUNALNIŠKA UMETNOST: PIXXELPOINT
Priporočamo:
PLATFORMA - NAZAJ V PRIHODNOST: ARS ELECTRONICA 2004