Pieter Bruegel ml. je enega od prizorov Kristusovega pasijona umestil v flamsko pokrajino in ga obdal s številnimi ljudmi svojega časa. Foto: National Trust
Pieter Bruegel ml. je enega od prizorov Kristusovega pasijona umestil v flamsko pokrajino in ga obdal s številnimi ljudmi svojega časa. Foto: National Trust
Pieter Bruegel ml.
Portret nizozemskega mojstra Pietra Bruegla ml., kot ga je narisal še en Flamec Anthony van Dyck. Foto: Wikipedia

Slika iz zgodnjega 17. stoletja Procesija na Kalvarijo je bila dve stoletji razstavljena v zgodovinski stavbi Nostell Priory v West Yorkshiru, lastnik slike Lord St Oswald pa je Narodni sklad obvestil o tem, da jo bo prodal. Tako se je začela kampanja, v kateri so javnost pozivali, naj pomaga zbrati denar za odkup slike, da bo ta še naprej ostala na ogled javnosti.
Brueghel jena na sliko iz leta 1602 Kristusa s križem umestil v tipično flamsko pokrajino in ga obdal z več kot 200 človeškimi in živalskimi figurami, med katerimi najdemo veliko vsakdanjih obrazov kmetov, otrok in vojakov tistega časa na Nizozemskem. Pravzaprav gre za umestitev žanrskih prizorov ob osrednje biblično dogajanje, saj so vsi ti ljudje zaposleni z vsakodnevnimi opravki in se ne zmenijo kaj dosti za procesijo, ki se vije mimo njih.
Spominski sklad za narodno dediščino je prispeval milijon funtov, umetniški sklad je odobril 500.000 funtov, javnost pa je prispevala 680,000 funtov. Nadaljnjih 510.000 so prispevali še drugi manjši skladi in fundacije. Z vsem tem denarjem pa so zagotovili, da bo slika ostala na ogled britanski in drugi javnosti.
Slika ostala v dvorcu
Slika je osrednja atrakcija v Nostell Priory, dvorca iz 18. stoletja, ki je ime dobil po nekdanjem srednjeveškem samostanu in stoji na njegovem prejšnjem mestu. Lastniki dvorca, družina Winn, je tekom 18. in 19. stoletja zbirala dragoceno umetniško zbirko. Od leta 1954 je lastnik stavbe Narodni sklad,družina pa mu je posodila številne slike, med drugim tudi Bruegla, da bi bili lahko na ogled javnosti v sobanah, za katere se bile prvotno kupljene.
Potem ko je svoje namere o prodaji obelodanil Lord St Oswald, so delo v okviru akcije razstavili v londonski Narodni galeriji, kjer je v nekaj tednih pritegnila 500.000 obiskovalcev, in v Umetniški galeriji York. Zgodba se je torej srečno končala in slika bo v Nostell Priory ponovno na ogled konec februarja.