V ospredju festivala Reciklart je že od samega začetka predvsem opozarjanje na problematiko potrošniške kapitalistične družbe, ki s svojo hiperprodukcijo ustvarja odvisne posameznike in resno ogroža okolje ter ljudi. Foto: Reciklart
V ospredju festivala Reciklart je že od samega začetka predvsem opozarjanje na problematiko potrošniške kapitalistične družbe, ki s svojo hiperprodukcijo ustvarja odvisne posameznike in resno ogroža okolje ter ljudi. Foto: Reciklart

Tokratni Reciklart, ki ga organizirata KUD Mreža in Društvo Matafirkulture, bo potekal med 7. in 10. avgustom. Vse dni festivala bo med 16. in 22. uro delovala tudi izmenjevalnica stvari Prnes in udnes!, popoldnevi pa bodo kot običajno namenjeni zlasti delavnicam, večeri pa performativnim ter glasbenim dogodkom.

Želja po ustvarjanju, recikliranju in iskanju alternativ potrošništvu
Letošnji festival je poseben, saj gre za jubilejno izvedbo. Kot so poudarili organizatorji, se je v enem desetletju veliko spremenilo, a jih še zmeraj žene želja po ustvarjanju, recikliranju in iskanju alternativ potrošništvu.

Letošnja tematska razstava z naslovom Recollections je posvečena prav 10. obletnici festivala, povrhu pa se še – kot so zapisali v Galeriji Alkatraz – posipa s plastiko, kar je tudi osrednja tema letošnjega festivala. Podstat vseh predstavljenih stvaritev torej vsaj diši po plastiki, če delo že ni v celoti plastično. Na razstavi se predstavljajo Nina Pernat, Doroteja Erhatič in Katarina Kolenc.

Nina Pernat poskuša plastiki povrniti njen mali trenutek slave v reciklaži spominov in v poplavi vizualnega balasta najti oprimek in trenutke, ki obstanejo dlje časa.

Doroteja Erhatič v praksi izhaja iz osebne ekologije, kjer v ustvarjalnem procesu poskuša vse materiale dobiti iz druge roke, jih znova uporabiti in jih reciklirati tudi kot umetniško delo ali pa kar idejo samo. Njeno delo je navdihnjeno z efemernim in začasnim. Ustvarjalka svoje izkušnje integrira z materiali, ki jih najde v prostoru, in išče nov občutek zakoreninjenosti, prilagodljivosti spremembam.

Katarina Kolenc v svojem projektu raziskuje pojav plastičnih napihljivih plažnih predmetov, ki jih uporabljamo za zabavo in jih dojemamo kot nekaj pozitivnega. A gre hkrati za še eno težko razgradljivo plastično smet. Postavitev z naslovom Vročinski val (drugi del) je nadaljevanje ustvarjalkinega istoimenskega projekta, ki govori o mainstreamovskem turizmu preživljanja časa na plaži kot odrazu potrošniške družbe.

Na prvi dan festivala prav tako odpirajo skupinsko razstavo Desetka – festivalske grafike, na kateri razstavljajo Nevena Aleksovski, Ivana Bajec, Doroteja Erhatič, Petja Kolenko, Henrik Ollson, Miha Perne, Uroš Weinberger in Leon Zuodar. Na isti dan odpirajo še razstavo Hipersimbolika argentinskega ustvarjalca Daniela Leberja v Nočni izložbi Pešak.

Argentinec Daniel Leber se predstavlja na samostojni razstavi v Nočni izložbi Pešak. Foto: Reciklart
Argentinec Daniel Leber se predstavlja na samostojni razstavi v Nočni izložbi Pešak. Foto: Reciklart