Ni je lahko spregledati in festivalski duh se v britanski prestolnici ohranja še tedne po njegovem zaključku, čeprav je London kot svetovno središče tako imenovane kreativne industrije z oblikovalsko ustvarjalnostjo prežet pravzaprav ves čas.
Vzporedno z oblikovalskim festivalom poteka tudi Londonski teden mode, le nekaj dni zatem pa so vsako leto podeljene Stirlingove nagrade, priznanja za največji prispevek k razvoju britanske arhitekture (pa čeprav gre za stavbe, ki niso nujno zgrajene na britanskih tleh).
Razstave, ki so vključene v Londonski oblikovalski festival, potekajo na različnih prizoriščih, v številnih galerijah ter na mestnih trgih, dvoriščih in drugod.
Eden izmed najzanimivejših razstaviščnih prostorov je Muzej Victorie in Alberta v Kensingtonu. Tam so izbrani primeri oblikovalskih ali pa kar umetniških presežkov postavljeni med stalno zbirko artefaktov iz zgodovine obrti in umetnosti. Da najdete instalacijo tisočih majhnih papirnatih vetrnic med eksponati, ki odstirajo gradbene in tesarske prijeme iz obdobja srednjega veka, sploh ni posebej nenavadno. V muzeju je poseben oddelek resda posvečen nenavadnim oblikovalskim dosežkom, kot sta retrospektiva dizajnov znamke Alessi ali pa projekt znamke Moleskin. Toda najvpadljivejša v tem muzejskem krilu je zbirka izjemnih lončenih izdelkov varovancev enega izmed londonskih domov za ljudi s posebnimi potrebami. Vse, kar sodi pod plašč oblikovanja, je čudovito prepleteno, pa čeprav so številni izdelki razvrščeni tudi brez nujne vsebinske logike. Naj se slavita ustvarjalni navdih in oblikovalska volja!
Podobno je tudi z razstaviščem Tent v nekdanji pivovarni ob sloviti ulici Brick Lane, ki je načeloma namenjena bolj - pri nas bi se najbrž reklo - alternativnim dizajnerskim dosežkom.
Od zanimivih lestev do nenavadnih skulptur, ki so v resnici podstavki za iPad; od različnih pohištvenih elementov do drugih kosov, ki pritičejo krovni oznaki notranja oprema. Med temi se je tudi letos predstavila znamka Room 39, ki jo vodi Petra Grmek Green, slovenska oblikovalka, ki že več kot desetletje deluje v Veliki Britaniji. Room 39 (www.room39.co.uk) postaja vse bolj prepoznavna po značilnih izdelkih iz tekstila. Proizvajajo jih tudi v Sloveniji.
Vselej zelo zanimivo razstavno prizorišče je tudi prodajna galerija znanega londonskega oblikovalca notranje opreme Toma Dixona, v soseščini te pa se tradicionalno predstavi vpadljivi nizozemski proizvajalec pohištva, družba Moooi. Pri Dixonu je lani razstavljala Nika Zupanc, s kolekcijo stolov in miz pa je ljubljanska industrijska dizajnerka že sodelovala tudi z Moooijem.
Moooi se je letos predstavil z nekoliko manj vpadljivo kolekcijo, ki ni vključevala prav veliko novih dizajnov. Toda tisti, ki so bili razkriti na Harrow Roadu, so res drzni in hkrati čudoviti (www.moooi.com).
Največje festivalsko razstavišče Londonskega oblikovalskega shoda pa je v dvorani Earl’s Court, kjer pravzaprav poteka velikanska sejemska prireditev izdelovalcev pohištva in druge notranje opreme pod imenom 100%Design. Zbirki pohištvenih novosti svetovno znanih proizvajalcev družbo delajo tudi druge, še kako zanimive oblikovalske novosti.
Slovenske oblikovalske uspešnice
Slovenija je tokrat imela posebno stojnico, na kateri so bili predstavljeni izdelki iz kreativne alianse Ljubljana Urban Region. Natančneje so to leseni okvirji za očala WoodStock mlade znamke iz Slovenskih Konjic, zanimiv in preprost večnamenski stol oblikovalca Luke Ločičnika z imenom LL Stol (www.llstol.si) ter dela oblikovalskega studia Desnahemisfera: steklenice Equa, preklopni dvosed Shapeshifter in nizka omara Raw Elegance. Lepa in domiselna kad, poimenovana Symbiosis, ki jo studio oblikoval za družbo Kolpa, je bila predstavljena na posebni stojnici s širšim izborom izdelkov metliške tovarne. Svoj razstavni prostor je imela tudi kolekcija pomivalnih korit in kuhinjskih armatur Alveus, izdelana v loški Kovinoplastiki. Slovensko bero v dvorani Earl’s Court je dopolnila predstavitev izdelkov, pretežno izdelanih iz filca, ljubljanske znamke Kaaita (www.kaaita.com).
Londonski oblikovalski festival seveda sega tudi na plano. Na - recimo kar - vrtu ali v parku pred slavno galerijo Tate Modern bo še v oktobru postavljena zanimiva in igriva instalacija z naslovom Neskončno stopnišče, preplet petnajstih krajših lesenih stopnišč studia dRMM. S postavitvijo te se je letošnji londonski oblikovalski panoptikum sredi septembra začel, z njegovo demontažo pa se bo 6. oktobra tudi uradno zaključil.
Matjaž Ambrožič
@matjazambrozic
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje