Uradni del festivala se je začel v Cankarjevem domu s projekcijo Smehljajoča se gospa Beudet feministke, socialistke in začetnice francoskega avantgardnega filma dvajsetih in tridesetih let 20. stoletja, Germaine Dulac. Projekcijo je pospremila glasba v živo, za katero je poskrbela pianistka Maud Nelissen, ki je za festival pripravila tudi predavanje Nemo sporočilo filmske glasbe.
Umetnost 13 državLetošnja izvedba poteka v znamenju 100-letnice rojstva filozofinje in politične teoretičarke judovskega rodu Hannah Arendt, svoje ustvarjanje pa bodo do 10. oktobra v glavnem in spremljevalnem programu pokazale številne ustvarjalke in ustvarjalci iz 13 držav. Kot je napovedala predsednica društva Mesto žensk Mirjam Milharčič Hladnik, se bodo ustvarjalci posvečali zgodovini in spominu ter se spraševali, kdaj ju rabimo in zlorabljamo. Arendtove se bodo spomnili z bralno uprizoritvijo razprave z naslovom Delo Hannah Arendt in razpravo v klubu Gromka, v festivalski čitalnici v klubu Lili Novy v Cankarjevem domu pa bodo na voljo slovenski prevodi njenih del.
Slovenke v ZDA
Spremljevalni program festivala bo ponudil na ogled sadove, ki jih je obrodilo sodelovanje Hladnikove z Josephom Valenčičem, ki raziskuje življenje Slovenk v ZDA. V Cankarjevem domu si je mogoče pod naslovom Vrle smo Američanke ogledati 50 arhivskih fotografij iz Valenčičeve osebne zbirke, ki so nastale v obdobju od začetka 20. stoletja do danes. 4. oktobra bo Valenčič v Cankarjevem domu pripravil tudi ilustrativno predavanje z naslovom Slovenke v ameriški umetnosti. Ta dan pa bo v Kinodvoru na ogled še dokumentarni film Američanke - zgodbe slovenskih izseljenk, ki ga je Hladnikova posnela skupaj s Hanno A. W. Slak.
Ženske, performativne politike in spomin
Kinematografija bo na festivalu zastopana še z delom italijanskih režiserk Loredane Bianconi, ki se predstavlja s filmom Življenje drugače (4. 10. v Kinodvoru), gre za zgodbo o štirih Belgijkah maroškega rodu, ujetih med dve kulturi, Silvie Ferreri (8. 10. v Kinodvoru), ki v filmu Ena cela dva obravnava problem rodnosti v sodobni Italiji, ter z odmevno satiro na Berlusconijevo vlado Viva Zapatero! italijanske novinarke Sabine Guzzanti (10. 10. v Kinodvoru). Tema Ženske, performativne politike in spomin bo zaznamovalo dogajanje 5. oktobra, ko bo pogovor na to temo vodila teoretičarka in ustvarjalka Marina Gržinič z umetnicami Mesta žensk 2006. Dan pozneje pa si bo mogoče premierno ogledati še video, ki sta ga skupaj z Aino Šmid ustvarili na podlagi plesne predstave HI-RES avtoric Maje Delak in Male Kline.
Za konec Valpurgina noč s čarovnicami Mesta žensk
Konec tedna bo najprej potekal v znamenju delavnic, queer predstave Edgy Women v KUD-u Franceta Prešerna in koncerta Andree Neumann in Sabine Ercklentz v klubu Gromka na Metelkovi (vse se bo zvrstilo 7. oktobra), 8. oktobra pa bodo prišli na vrsto večerno predavanje Vedrana Vučiča, projekcija filma Phantom of the Operator Caroline Martel in enodnevna instalacija Svetlane Boym v tovarni Rog. Letošnje dogajanje se bo sklenilo v novem tednu. Za 10. oktobra so si organizatorji zamislili zabavo Valpurgina noč s čarovnicami Mesta žensk.
Dogajanje letošnjega festivala je pred uradnim odprtjem napovedala Metka Maček, ki je na ljubljanski ekotržnici uprizorila zeliščni performans z naslovom Farmakopeja za ženske, v Slovenskem etnografskem muzeju pa so na ogled postavili razstavo Upodobljevalke domišljije, na kateri se bo s svojimi deli predstavilo 28 slovenskih ilustratork.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje