Takole je sedaj videti vhod v muzej. Foto: EPA
Takole je sedaj videti vhod v muzej. Foto: EPA
Umetnine varuje tudi neprebojno steklo. Foto: EPA

Imamo 1.100 Munchovih slik, imamo 18.000 grafik, imamo 4-5.000 umetnikovih risb. Nikoli nismo imeli le ene središčne točke - ni tako kot Mona Liza.

Gunnar Soerensen, direktor muzeja

Sedaj se lahko muzej pohvali z najsodobnejšimi varovalnimi napravami, že ob vratih obiskovalce 'pozdravi' detektor kovin, kakršne lahko vidimo na letališčih. Obiskovalce muzeja nadzirajo tudi prek močnejšega videonadzora, za dobro mero pa so dodali še debela kovinska vrata.

Umetnine tudi za steklom
Več Munchovih del so dodatno zavarovali tudi z neprebojnim steklom, da se ne bi ponovil lanski 22. avgust, ko so tatovi sredi belega dneva s sten potegnili več vrednih slik in z njimi izginili v neznano. Od tatvine do sedaj so norveški policisti aretirali že pet oseb, vendar pa odtujenih del, med katerimi sta slovita Krik in Madonna, zaenkrat še niso uspeli najti.

Za steklom si obiskovalci muzeja lahko ogledajo tudi eno od različic dela Krik, ki velja za razpoznavni znak slikarja, sicer enega pionirjev ekspresionizma in pomembnega predstavnika findesieclovske umetnosti. Delo Krik poznavalci označujejo za reprezentativni primer generacijskega Angsta v poznem 20. stoletju.

Nevaren precedens ob odprtju
Ponovnega odprtja muzeja se je udeležilo okoli šeststo gostov, kar je pred vhodom napravilo nepregledno kolono čakajočih na varnostni pregled, ki se je premikala izredno počasi. Organizatorji so se zato odločili, da se bodo ukloniti zahtevam praktičnosti, in na koncu so povabljene na odprtje spustili v muzej kar mimo vseh novih varnostnih naprav.

Imamo 1.100 Munchovih slik, imamo 18.000 grafik, imamo 4-5.000 umetnikovih risb. Nikoli nismo imeli le ene središčne točke - ni tako kot Mona Liza.

Gunnar Soerensen, direktor muzeja