Festival Magdalena je nastal leta 1999 v Mariboru kot kritika in alternativa oglaševalskim festivalom, ki niso bili dostopni mladim ustvarjalcem. V 12 letih je gostil predavanja, delavnice in razstave vrste mednarodnih strokovnjakov s področja oblikovanja, medijev in komuniciranja ter predstavil kreativne komunikacijske rešitve oblikovalcev iz različnih držav. Lani je zaradi finančnih težav odpadel, letos se vrača z novim vodstvom - Srđana Trifunovića je zamenjala Anja Hren. Foto: BoBo
Festival Magdalena je nastal leta 1999 v Mariboru kot kritika in alternativa oglaševalskim festivalom, ki niso bili dostopni mladim ustvarjalcem. V 12 letih je gostil predavanja, delavnice in razstave vrste mednarodnih strokovnjakov s področja oblikovanja, medijev in komuniciranja ter predstavil kreativne komunikacijske rešitve oblikovalcev iz različnih držav. Lani je zaradi finančnih težav odpadel, letos se vrača z novim vodstvom - Srđana Trifunovića je zamenjala Anja Hren. Foto: BoBo
Magdalena
Magdalena ima tudi prenovljeno vizualno podobo. Avtor vizualne identitete je Tine Lugarič, ilustracij Nenad Cizl, spletne strani pa Darjan Panič. Foto: Magdalena
Družbeno odgovorne rešitve Magdalene

Festivalsko dogajanje se je začelo z odprtjem razstave prijavljenih del v Umetnostni galeriji Maribor (UGM), sprehod do Starega mostu čez Dravo pa je obiskovalce popeljal do razstave Povaljani plakat. Deset oblikovalcev je pripravilo ogromne matrice, ki jih bo na cesti natisnil gradbeni valjar.
V nadaljevanju večera so v Vodnem stolpu ob Dravi odprli razstavo plakatov za Pecha Kucha Night. Vrhunec večera je bila posebna, magdalenska različica Pecha Kucha dogodka v Vetrinjskem dvorcu, na katerem se je predstavilo deset predstavnikov z različnih področij delovanja. Vsak je imel na razpolago natanko 20 podob in nekaj manj kot sedem minut.
Kako nadaljevati kariero po Magdaleni?
V petek in soboto bo festival med drugim ponudil delavnico kreativnega razmišljanja, razstavo najboljših knjižnih naslovnic založbe Penguin, na pogovorih bodo gostje ugotavljali, kakšne so razlike med ženskimi in moškimi oblikovalci, ali lahko knjige sodimo po platnicah, kakšna je povezava med kreativnostjo in luksuzom, ter pokazali, kako izdelati glasbeni video s pripomočki iz domače shrambe. Svoje delo in pot do uspeha bodo na festivalu predstavili eden svetovno najbolj prepoznavnih oblikovalcev Mirko Ilić, Davor Bruketa & Nikola Žinić, oblikovalca in ustanovitelja ene najuspešnejših hrvaških oglaševalskih agencij, slovenski režiser Mitja Okorn, tipograf Mitja Miklavčič, oblikovalec in ustanovitelj agencije Futro Slavimir Stojanović, oblikovalec in ustanovitelj agencije Fabrika v Sarajevu Bojan Hadžihalilović, oblikovalka Ajna Zatrić, oblikovalec in kreativni direktor pri JWT Savdska Arabija ter član Magdalenine žirije Rayyan Aoun ter oblikovalec Dušan Raković. Eden od pomembnih poudarkov letošnje Magdalene bo tudi pogled nazaj, zato bo festival gostil zmagovalce preteklih let in jih povabil k pogovoru, kako je zmaga na Magdaleni vplivala na njihovo nadaljnjo kariero.


Vrhunec: podelitev modrcev in velike nagrade
V soboto zvečer bodo v Narodnem domu Maribor razglasili zmagovalce festivala. Dobitnike srebrnih in zlatih modrcev za najboljša dela v vsaki od 14 kategorij, najboljšo komunikacijsko kampanjo, najboljši spoof oglas, najboljšo animacijo, najboljše oblikovanje ter najboljšega novinca na festivalu ter veliko nagrado Magdalene bo izbrala šestčlanska mednarodna žirija pod vodstvom Steffena Stäuberja iz Nemčije.





Družbeno odgovorne rešitve Magdalene