Foto:
Foto:
Slava vojvodine Kranjske

Prvi dan simpozija je namenjen razpravam različnih strok, jutri pa se bodo udeleženci podali na Cerkniško jezero, ki mu je avtor v svojem najbolj znanem delu Slava Vojvodine Kranjske posvetil precej pozornosti. O kulturnozgodovinskem pomenu Valvasorjevega dela je tako govoril Matjaž Kmecl, Branko Reisp je slušateljem predstavil preučevanje ameriškega znanstvenika Johna Willsa, Bojana Rogelj Škafar se je posvetila etnografskim razsežnostim, Lojze Gostiša pa je analiziral Valvasorjevo likovno delo.

Prvič le o Slavi vojvodine Kranjske
Janezu Vajkardu Valvasorju je bil simpozij Slovenske matice posvečen že leta 1989, ko je bilo v središču pozornosti sodelujočih njegovo najbolj znano delo Slava vojvodine Kranjske, tokrat pa se posvečajo predvsem večjemu zavedanju o pomenu, ki ga ima Valvasorjevo delo za Slovence.

Domoljubni element v delu
Tako je delo že nastalo z namenom, da lepote in posebnosti te dežele predstavi tudi tujcem. Matjaž Kmecl je spomnil na domoljublje, s katerim se je Valvasor v 17. stoletju lotil projekta. "V nasprotju s pričakovanji je Valvasor domoljubju bolj kot metafizične pripisal empirične razsežnosti. Narava sveta je dosegljiva čutom in razumu ne glede na stanovski status prebivalcev," je znanstvenikovo prepričanje opisal Kmecl, ki je poudaril tudi vlogo tiska pri dosegljivosti in širjenju Slave.

Valvasor tudi v svetovni zgodovini
Branko Reisp se je v svojem seminarju posvetil predvsem najnovejšim spoznanjem o Valvasorju, ki kljub vsemu še ne prinašajo točnega podatka o njegovi smrti. Zanimiva pa je študija, ki jo je o njem napisal velik poznavalec 17. stoletja John Wills. Kalifornijski znanstvenik je v svoji monografiji 1688: A Global History deset strani namenil prav Valvasorju.

Ni bil dovolj dober risar
Bojana Rogelj Škafar je raziskala vplive, ki jih je Valvasor imel na etnološko znanost, Matjaž Gogala pa je dokazoval, da so upodobitve rastlinstva in živalstva res upodobitve tipične kranjske flore in favne, kot so na primer ječmen, žabe in polhi. še vedno pa ni znano, kdo vse so avtorji likovnih upodobitev. Lojze Gostiša je prikazal, da Valvasor sam to ne more biti, saj je bilo njegovo likovno znanje prešibko.

Do konca simpozija se bodo udeleženci posvetili še tiskarski tehniki in prevajanju njegovih del.