Od skupne prodaje je prodaja na dražbah navrgla 7,2 milijarde dolarjev, zasebna prodaja pa 1,2 milijarde dolarjev. Christie's je med letom prodal več kot 45.000 predmetov, s povprečno stopnjo prodaje 85 odstotkov, navaja Art Newspaper. (Trenutna vrednost dolarja je 0,94 evra.)
Pri dražbeni hiši Christie's ostajajo "puristi"
"Smo v zahtevnem makrookolju, vendar te številke kažejo na odpornost umetniškega trga," je poudaril Guillaume Cerutti in dodal, da je to "absolutni rekord ne le za Christie's, ampak tudi za umetniški trg." Drugače od dražbene hiše Sotheby’s, ki je letos prvič združila svoje dražbe nepremičnin in klasičnih avtomobilov s prodajo umetnin in luksuznih izdelkov, je Cerutti opomnil, da so pri Christie’su tako rekoč puristi. "Tukaj se osredotočamo na umetnost in luksuz, ki sta naši primarni dejavnosti," je še dejal izvršni direktor.
Kot omenjeno, je prodaja del likovne umetnosti pomembno prispevala k letošnjemu rekordnemu rezultatu. Samo prodaja v kategoriji likovnih del 20. in 21. stoletja je znašala 6,2 milijarde dolarjev, kar je 21 odstotkov več kot leta 2021. Luksuzno blago je ustvarilo 988 milijonov dolarjev, kar je dva odstotka več; klasični izdelki so navrgli 789 milijonov dolarjev, kar je 37 odstotkov več kot lani. Za 20 odstotkov pa je padla prodaja azijske umetnosti, in sicer na 397 milijonov dolarjev.
Največ dogajanja okoli umetniških zbirk
Letos je najbolj "vršalo" okoli zbirk. Cerutti je prodajo zbirke soustanovitelja Microsofta Paula G. Allena, ki je navrgla rekordnih 1,6 milijarde dolarjev, opisal kot "odločilni trenutek za umetniški trg, za umetnost in človekoljubje". Christie's še zmeraj ni objavil, katerim dobrodelnim organizacijam bodo namenili sredstva od prodaje.
Prodaja Allenove zbirke in nekaj drugih zbirk enega samega lastnika so prispevale k močnemu povečanju (73 odstotkov) prodaje v vseh Amerikah, ki je skupaj znašala 4,55 milijarde dolarjev. Christie's France je dosegel okoli 500 milijonov dolarjev, kar je največ doslej, in sicer med drugim s prodajo zbirk, vključno s prodajo zbirke modnega oblikovalca Huberta Givenchyja, ki je prinesla polovico prihodkov.
Poraba v Aziji se je medtem zmanjšala za 20 odstotkov, in sicer na 833 milijonov dolarjev, kar ne preseneča v letu, ki je bilo še zmeraj pod vplivom omejitev zaradi pandemije, še posebej v Hongkongu in na Kitajskem. Kljub temu so azijski zbiratelji še zmeraj ključnega pomena za rast, zlasti ko gre za milenijske kupce, od katerih jih je bilo letos kar 40 odstotkov iz Azije.
Vse pomembnejši milenijski kupci
Na splošno so milenijci pomenili 21 odstotkov vseh kupcev in ustvarili 10 odstotkov (172 milijonov dolarjev) vseh nakupov sodobne umetnosti – vključno z deli trenutno zaželenih mladih umetnikov, Matthewem Wongom, Adrianom Gheniejem in Anno Weyant. Nadaljnjih 110 milijonov dolarjev je bilo porabljenih za ure, dragulje, torbice, športne copate in vino. Izjemnih 89 odstotkov kupcev je kupovalo prek spletnih kanalov, so še poudarili pri Christie’su.
Ben Gore, glavni operativni direktor te dražbene hiše, je vprašanje o dogajanju v prihodnjem letu opisal kot "vprašanje za trilijon dolarjev". Nadalje je dejal, da se tudi Christie’s med drugim spopada z inflacijo in vojno v Ukrajini. "Moč tega, kar počnemo – z zbirkami, s kuratorstvom, z močno ekipo – nas bo privedla skozi to," je sklenil Gore.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje