Videmski festival Far East Film letos praznuje 10 let. Foto: Spletna stran festivala
Videmski festival Far East Film letos praznuje 10 let. Foto: Spletna stran festivala

Že od vsega začetka festival dobro sodeluje z Mednarodnim filmskim festivalom v Hongkongu, kar mu omogoča, da lahko v Evropo pripelje najboljšo vzhodno azijsko kinematografijo.

Čeprav se zdijo azijske filmske uspešnice in dobro italijansko vino nemogoča kombinacija, je festival lani obiskalo več kot 50.000 ljubiteljev azijske kinematografije, med njimi tudi številni ustvarjalci, producenti in filmske zvezde Daljnega vzhoda. Bil je prvi, ki je evropskemu občinstvu predstavil hongkonško filmsko umetnost, igralca Stevena Chowa ter režiserja Johnnieja Toja in Panga Ho-čeunga. Lahko se pohvali tudi kot prvi evropski festival, ki je predvajal celotno trilogijo Krog japonskega mojstra grozljivk Hidea Nakato. Tu je mednarodno premiero doživel tudi kontroverzni korejski vojni film Tae Guk Gi režiserja Kanga Dže-gjuja. S svojim programskim izborom se festival vseskozi trudi, da bi prednjačil pred drugimi festivali v Evropi. Prek mreže azijskih festivalov išče nove, pogosto prezrte filme in meri na še neznane azijske talente. To je vsako leto težje, saj vedno več svetovnih festivalov svoje mesto posveča azijskim komercialnim filmom in ambicije azijskih producentov rastejo v eno evropsko smer - filmski festival v Cannesu.

Zaradi vse manj novih (kakovostnih) filmov hongkonške produkcije se je tokrat festival zavzel za vedno boljšo kitajsko kinematografijo, o kateri se kljub njeni kakovosti v tujini ne govori veliko, pogosto pa tudi zaradi domače cenzure ni niti predvajana na festivalih. Vsekakor bodo del programa tudi letos filmske uspešnice Malezije, Singapurja, Indonezije, Vietnama in Filipinov. Tu bodo predvajani še filmi s hongkonškega festivala: Gospod Kino (Hongkong), Run papa run (Hongkong), Fine, totaly fine (Japonska), Love of Siam (Tajska) in Mad detective (Hongkong). Tu bo tudi Lost, Idulgence kitajskega režiserja Džanga Jibaija. Posebno pozornost sta si zaslužila režiserja Miki Satoši z Japonske in Šin Sang-ok iz Južne Koreje. Hongkonški režiser Pang Ho-čeung (posnel je film Isabella) pa je obljubil, da bo za festival posnel napovednik.

Poleg najzanimivejših filmov tekočega leta bo deseti festival v sodelovanju z Friuli Venezia Giulia Film Commission pripravil posebno konferenco na temo mednarodne filmske produkcije in distribucije azijskih filmov. Na njej se bo z evropskimi poslovneži in programskimi direktorji festivalov srečalo vsaj ducat najpomembnejših ljudi v filmski industriji na Vzhodu. Tako kot Mednarodni filmski festival v Hongkongu si tudi videmski želi postati pomemben trg za azijsko filmsko industrijo, obenem pa ponuditi dobičkonosno sodelovanje drugim gospodarskimi panogami.

Za teden dni se bo središče Furlanije spet spremenilo v meko azijske kinematografije. Čeprav glede na prostranstvo azijske industrije še vedno žepna, a vendar dovolj pestra ponudba, ki bo navdušila vse, ki ljubijo azijski film. Od vsega začetka je festival partner tudi našega filmskega festivala Kino Otok v Izoli, ki v posebnem programu Far East Special prikaže nekaj filmov iz obširnega videmskega programa.

Kaja Cencelj