Filmarja Benoit Delepine in Gustave Kervern sta prepričana, da je mogoče tudi s smehom obsoditi delovne razmere v starajoči se deželi, pri tem pa jima pomaga vedno sijajni Gerard Depardieu. Foto: Cankarjev dom
Filmarja Benoit Delepine in Gustave Kervern sta prepričana, da je mogoče tudi s smehom obsoditi delovne razmere v starajoči se deželi, pri tem pa jima pomaga vedno sijajni Gerard Depardieu. Foto: Cankarjev dom
Benoit Delepine, Gustave Kervern in Gerard Depardieu
Mammuth je bil eden izmed naslovov, ki so jih na letošnjem Berlinalu predstavili v tekmovalnem programu. Foto: EPA

Pravijo mu Mammuth, vzdevek, ki si ga je prislužil, ker vozi motor te znamke, in takšen je tudi naslov filma, s katerim se bodo v Cankarjevem domu poslovili od iztekajočega se leta. Film scenaristov in režiserjev Benoîta Delépina in Gustava Kerverna bo na ogled do konca leta ob 20.30.
Mammuth dela od svojega šestnajstega leta, trdo, brez izostanka, niti bolezni ni poznal in tako ni izostal enega samega dne. Pravkar je dopolnil šestdeset let in s tem izpolnil starostni pogoj za upokojitev, a tik pred odhodom izve, da nekaj njegovih nekdanjih delodajalcev ni prijavilo let, zaradi česar ne more dobiti pošteno prislužene pokojnine.
Tudi ob spodbudi žene se z motorjem odpravi svoji mladosti naproti, v kraje, kjer jo je preživel, do obratov, kjer je bil zaposlen, kjer namerava zbrati manjkajoče papirje, da se bo lahko mirno umaknil v pokoj.
Le smeh lahko prežene strah
Gre za komedijo, vendar tokrat humor Delepina in Kerverna ni tako črn, kot so ga gledalci vajeni iz njunih prejšnjih filmov. Kljub temu je vseprisoten "in čeprav morda ni tako videti, prav z njim obsojava delovne razmere v starajoči se deželi, v kateri mladim generacijam ni ostalo prav veliko upanja za prihodnost. Vsi vemo, da le smeh lahko prežene strah," pojasnjujeta filmarja.
Četrti film francoskega dvojca
Oba sta svojo profesionalno pot začela na televiziji in sprva skupaj ustvarjala izključno televizijske oddaje. Prvi filmski projekt, igrani celovečerec Aaltra, sta posnela leta 2004, sledila pa sta metafizična, absurdna komedija Avida in pred dvema letoma še njun do zdaj največji uspeh, črna komedija Louise-Michel.