Nad ekipo Hitchcockovega filmskega prvenca The Pleasure Garden se je zgrnil cel kup težav. velik udarec za proračun je bilo denimo to, da je snemalec Gaetano Ventimiglia film skušal skriti pred italijanskmi cariniki, ki pa so kolute našli - to je pomenilo visoko kazen, pa še novega so morali kupiti. Foto:
Nad ekipo Hitchcockovega filmskega prvenca The Pleasure Garden se je zgrnil cel kup težav. velik udarec za proračun je bilo denimo to, da je snemalec Gaetano Ventimiglia film skušal skriti pred italijanskmi cariniki, ki pa so kolute našli - to je pomenilo visoko kazen, pa še novega so morali kupiti. Foto:
The Lodger je zgodba o lovu na serijskega morilca tipa Jack Razparač. Nedolžnemu možu grozi, da bodo nanj zvrnili krivdo za zločine; njegov edini up je, da sam dokaže svojo nedolžnost.

Leta 2012 se bodo filmofili o tem lahko prepričali sami. Tisti Hitchcockovi nemi filmi, ki so se ohranili, bodo najverjetneje luč sveta ogledali v okviru t.i. kulturne olimpijade - umetniškega dogajanja, ki ga bo vzporedno z OI gostil London. Nekaj naj bi jih - čeprav uradne potrditve še ni bilo - predvajal Britanski filmski inštitut (BFI), ostale pa naj bi zavrteli na "stranskih" odrih raznih glasbenih festivalov, ob živi glasbeni spremljavi eksperimentalnih bendov.

Hitchcockova retrospektiva v okviru kulturne olimpijade se zdi nenazadnje primerna tudi zato, ker je bil legendarni režiser rojen v neposredni bližini olimpijskega parka, v Leytonstonu. Filmom, ki bodo jedro retrospektive, bodo verjetno "priključili" še koncerte glasbe Bernarda Herrmanna, ameriškega skladatelja, ki je s Hitchcockom sodeloval pri filmih Psiho, Sever, severozahodno, Mož, ki je preveč vedel in Vertigo.

Neusmiljeni zob časa
Večina ključnih, vsem znanih elementov Hitchcockove estetike je v zametku prisotnih tudi v njegovih prvih filmih, ki pa so v večini primerov krvavo potrebni restavracije. "Treh sploh ne moremo zavrteti na projektorju - količina škode je fenomenalna," je iskrena direktorica BFI Amanda Neville.

Glavni kurator ustanove Robin Baker si je predvsem želel najti "sveti gral izgubljenih britanskih filmov", Hitchcockov nemi film The Mountain Eagle iz leta 1926. Gre za "zgodbo o ranljivem mladem dekletu in primeru slepe pravice."

Hitchcock, ki je kariero v filmski industriji začel kot idelovalec napisov za neme filme, je režiral vrsto nemih filmov, preden je leta 1929 z The Lodger prestopil k zvočnim (no, tudi omenjeni je bil še posnet kot nem in naknadno "nadgrajen" z dialogi).

Nekaj ključnih postaj Hitchcockove "neme" dobe:

The Pleasure Garden (1925)
Britančev režijski prvenec je zgodba o dveh plesalkah z različnima usodama: ena se povsem vrže v svojo kariero, druga konča poročena z neznosnim ženskarjem. V uvodni špici filma se pojavi tudi Hitchcockov lastnoročni podpis.

The Lodger (1926)
Njegov tretji nemi film in obenem prvi triler: o skrivnostnem podnajemniku, ki je morda serijski morilec. Z vizualnega stališča je film za soj čas zelo napreden - režiser je med drugim dal zgraditi steklena tla, da je lahko od spodaj pokazal protagonista, kako koraka gor in dol po svoji sobi.

The Farmer's Wife (1927)
filmska adaptacija drame Eden Philpott je napol komična zgodba o vdovcu, ki skuša najti novo ženo, posneta kot triler. Režiser je za nekaj prizorov stopil tudi za kamero.