Miha Hočevar je eden redkih slovenskih režiserjev, ki v Sloveniji ustvarja mladinske filme. Njegov zadnji celovečerec, Gremo mi po svoje, je podrl rekorde gledanosti in režiserju prinesel viktorja za posebne dosežke. A obenem ne gre pozabiti na Jebiga, zgodbo o nekem poletju v Ljubljani, in skupini prijateljev, ki jo tare vsesplošno pomanjkanje - pomanjkanje denarja, alkohola, droge, ljubezni in seksa. Foto: SFC
Miha Hočevar je eden redkih slovenskih režiserjev, ki v Sloveniji ustvarja mladinske filme. Njegov zadnji celovečerec, Gremo mi po svoje, je podrl rekorde gledanosti in režiserju prinesel viktorja za posebne dosežke. A obenem ne gre pozabiti na Jebiga, zgodbo o nekem poletju v Ljubljani, in skupini prijateljev, ki jo tare vsesplošno pomanjkanje - pomanjkanje denarja, alkohola, droge, ljubezni in seksa. Foto: SFC
Kruh in mleko
Iz Petra Musevskega je vloga zapitega Ivana v Cvitkovičevi grenko-sladki mojstrovini o osamljenosti in odtujenosti, Kruh in mleko, naredila figuro Slehernika v slovenskem filmu. Foto: SFC
Socializacija bika?
Leta 1996 je bil celovečerni risani film Socializacija bika? režiserjev Zvonka Čoha in Milana Eriča povabljen v Cannes, leta 1998 pa je na 1. festivalu slovenskega filma v Portorožu prejel nagrado za najboljši scenarij in nagrado za najboljši celovečerni film. Foto: SFC

Paket DVD-jev je zamisel nekdanjega vršilca dolžnosti SFC-ja Sama Ruglja, ki je želel z novo naklado filmov počastiti 20. obletnico osamosvojitve Slovenije. V njegovem naboru so končali Zvenenje v glavi Andreja Košaka, Kruh in mleko Jana Cvitkoviča, Jebiga Mihe Hočevarja, Blues za Saro Borisa Jurjaševiča ter animirani film Zvonka Čoha in Milana Eriča Socializacija bika?.

Košakov film Zvenenje v glavi, ki je nastal po knjižni predlogi Draga Jančarja, si je na primer v kinematografih ogledalo 18.000 ljudi, kar je malo v primerjavi z njegovo uspešnico Outsider. Gre pa za kakovosten film, ki je bil bolje sprejet na tujem kot doma. Košak je prepričan, da bo njegov zadnji film Stanje šoka, ki bo verjetno prikazan v sklopu 14. festivala slovenskega filma, "tako uspešen kot Outsider".

Pred Gremo mi po svoje nam je Hočevar dal Jebiga
Najboljši odziv gledalcev je med filmi iz novega paketa doživel Hočevarjev Jebiga, ki je v kinematografe privabil 48.500 gledalcev. Po besedah strokovne sodelavke SFC-ja Nerine Kocjančič so ga v nabor uvrstili, ker gre za zanimiv žanrski, nizkoproračunski izdelek, ki je v času nastanka pomenil novost za slovenski film.

Z zadovoljivim obiskom v kinematografih, 28.000 gledalcev, se lahko pohvali tudi Jurjaševičev Blues za Saro. Izjemen pečat v slovenski kinematografiji pa je s svojevrstnim slogom pustil Cvitkovičev črno-beli film Kruh in mleko. To je film, ki se je od vseh po osamosvojitvi najbolje izkazal v tujini. Na filmskem festivalu v Benetkah je Cvitkovič zanj leta 2001 prejel nagrado lev prihodnosti.

Prvi slovenski animirani celovečerec
Peti film v zbirki je kultna celovečerna animacija Zvonka Čoha in Milana Eriča Socializacija bika?. Spomniti se velja, da sta avtorja film risala kar osem let - projekt, kakršnega bi se danes, v času "instant" animacije, lotil le malokdo.

Začne in konča se pri denarju
Slab obisk v kinematografih po besedah Jelke Stergel, ki je pri SFC-ju zadolžena za trženje, kaže zgolj na to, da je na slovenskem tržišču zelo pomembno, kako se film plasira, distribuira in trži. Na SFC-ju si želijo, da bi bili nekega dne vsi slovenski filmi dostopni na DVD-jih, a se tu velikokrat zatakne pri denarju. Za natis paketa, ki obsega 5.000 izvodov (1.000 za vsak film), so odšteli nekaj več kot 7.700 evrov.

Doslej izšlo 19 DVD-jev slovenskih filmov
Paket je prvi, ki je izšel pod okriljem SFC-ja. Sicer sta v sodelovanju Filmskega sklada RS in podjetja Andromeda v zadnjih petih letih izšla še dva paketa DVD-jev s slovenskimi filmi. Prvi je prinašal uspešnice iz brezčasnega arhiva slovenskega filma, drugi pa filme, namenjene mladim. Oba paketa sta sprva izšla v 5.000 izvodih, nekatere uspešnice, kot sta Kekec in Poletje v školjki, pa so še ponatisnili.