Placido je zaslovel v nadaljevanki Hobotnica, lani pa je režiral že svoj osmi film. Foto: EPA
Placido je zaslovel v nadaljevanki Hobotnica, lani pa je režiral že svoj osmi film. Foto: EPA
Martin Scorsese in Leonardo DiCaprio
Martin Scorsese je v filmu The Departed spet sodeloval z Leonardom DiCapriem. Foto: EPA
Marlon Brando
Marlon Brando kot don Corleone je eden najbolj prepoznavnih filmskih mafijskih obrazov. Filmov o italijanski mafiji se že dolgo ne lotevajo le v Italiji. Foto: EPA

Veliko filmskih poznavalcev se namreč strinja, da Scorsesejevi filmi niso več to, kar so bili, ima pa Marty zelo dostojne naslednike. Michele Placido po "Martyjevi poti" hodi v Italiji.



Od revnih predmestij do pokvarjenih politikov
Kriminalni roman je zgodba - Placido jo je postavil v 70. leta prejšnjega stoletja - o revnih najstnikih iz obubožanih predmestij Rima, ki želijo zavladati rimskemu podzemlju. Rim skušajo nadzorovati tudi siciljanska mafija in levičarski teroristi, najbolj nasilni člen Rdečih brigad. Tri najstnike Placido spremlja približno 25 let in medtem prikaže temno stran Italije konec 20. stoletja - terorizem, ugrabitve in podkupovanje niti slučajno niso tuji niti najvišjim državnim politikom.

Izkušenj v policiji mu ne manjka
Placido se je v Kriminalnem romanu lotil tematike, ki jo dobro pozna, in to ne le iz
Hobotnice in drugih "policijskih vlog". Preden je postal igralec, je Michele Placido namreč nekaj časa delal kot policist. "Takrat si preprosto moral opraviti državljansko dolžnost. Lahko si izbiral med vojsko in policijo, a kot policist si zraven še nekaj zaslužil," je pojasnil 60-letni Italijan, ki je tokrat že osmič sedel na režiserski stolček.

Italija je drugačna
"V Italiji je bila, v primerjavi s preostalo Evropo, npr. Francijo ali Veliko Britanijo, vedno prisotna zelo močna ideologija. Politično dogajanje je vedno zelo napeto, zelo napeto je bilo v 70. letih. To vodi v močno prepletenost politike in kriminala. Korupcija je malo mlajša, a stvar je zelo zapletena. Korupcija je sicer skoraj povsod, a v Italiji je ta težava politična," pravi Placido. Najstniki v Kriminalnem romanu vidijo, da denar pomeni moč, zato hočejo imeti denar. Hočejo biti eden tistih, ki so pri koritu, je obnašanje glavnih junakov v svojem filmu razložil Placido, ki priznava, da veliko dolguje Martinu Scorseseju. In že načrtuje naslednji podvig, v katerem se bo spet lotil prepletenosti kriminala in politike.