Film prikaže vso nemoč posameznika, ujetega v mreže sedmeroglave absolutistične oblasti. Razčleni tako politiko in družbo kot tudi medčloveške odnose, ki prispevajo h dokončnemu Koljevemu propadu. Foto: Liffe
Film prikaže vso nemoč posameznika, ujetega v mreže sedmeroglave absolutistične oblasti. Razčleni tako politiko in družbo kot tudi medčloveške odnose, ki prispevajo h dokončnemu Koljevemu propadu. Foto: Liffe

Leviatan Andreja Zvjaginceva, enega najbolj prepoznavnih ruskih avtorjev, je prejel nagrado za najboljši scenarij na festivalu v Cannesu, zlati globus in nominacijo za oskarja za najboljši tujejezični film ter še kup drugih nagrad na festivalih po vsem svetu.
Kritik Peter Bradshaw ga je v časniku The Guardian označil za "novo rusko mojstrovino," ki zgodbo Stare zaveze o vseuničujoči morski pošasti (v filmu jo pooseblja skorumpirana oblast) združi z nečim, kar spominja na Žrtvovanje Tarkovskega. "Zvjagincev prepleta družbeni komentar, intenzivna čustva in duhovno alegorijo," je zapisal A. O. Scott v The New York Timesu, ni mogoče spregledati tudi mojstrstva v lovljenju in vizualni kompoziciji podob.


Kolja že od rojstva živi v majhnem mestecu ob Barentsovem morju na severu Rusije in je lastnik avtomobilske delavnice. Hiša z najlepšim razgledom v mestu mu pomeni vse, saj tu živi že od rojstva. Župan mesta Vadim Šelevjat mu hoče zaradi idealne lege zemljišča posestvo zrušiti in zemljo vrniti v občinsko last. Kolja se trmasto upira ponujenemu denarju in županovim agresivnim metodam ter na pomoč pokliče prijatelja iz mladih dni, zdaj uspešnega moskovskega odvetnika. A vsak ima skrivnosti.


Živeti kot suženj ali svoboden človek?
"Težaven odnos med človekom in državo je v Rusiji že dolgo osrednja tema. A moj film je umeščen v Rusijo le zato, ker se z nobeno drugo državo ne čutim povezanega. Globoko pa sem prepričan, da se bomo ne glede na družbo, v kateri živimo – naj bo ta najbolj razvita ali najbolj zastarela – nekega dni vsi postavljeni pred naslednjo izbiro: živeti kot suženj ali kot svoboden človek. In če naivno verjamemo, da ima država nekakšno moč, ki nam lahko prihrani to izbiro, smo v težki zmoti. V življenju vsakega človeka pride čas, ko se sooči s sistemom, s 'svetom', in ko mora slediti svojemu čutu za pravico, veri v Boga na Zemlji," je o svojem četrtem celovečernem filmu povedal Zvjagincev.