Povečava (Blow-up), v kateri sta leta 1966 zaigrala David Hemmings in Vanessa Redgrave, glasbo za film pa je napisal Herbie Hancock, je dobitnica canske zlate palme. Foto:
Povečava (Blow-up), v kateri sta leta 1966 zaigrala David Hemmings in Vanessa Redgrave, glasbo za film pa je napisal Herbie Hancock, je dobitnica canske zlate palme. Foto:
Kino Udarnik
Zavod Udarnik je ravno pred približno letom dni znova reaktiviral legendarno mariborsko kinodvorano. Foto: Zavod Udarnik

Projekcijo filma, v katerem sta leta 1966 zaigrala David Hemmings in Vanessa Redgrave, si je bilo mogoče ogledati v kinu Udarnik, pomenila pa naj bi začetek zadnja leta močno podhranjene filmske kulture v štajerski prestolnici. Klasika Antonionijevega prvega angleško govorečega filma je namreč odprla kinotečni program, do zdaj omejen zgolj na enkrat letne dneve Slovenske Kinoteke.
Kinotečne projekcije bodo sprva tekle v dvotedenskih presledkih, vendar vsekakor ob želji, da se še dodatno razširijo in postanejo nepogrešljiv del mestne kulture.
Program Udarnika se bo nadaljeval 1. maja, ko bo ob 18.00 v okviru Kino Kluba sledil film Miyamoto Musashi režiserja Hiroshija Inagakija iz leta 1954. 13. maja je napovedan film Moderni časi legende nemega filma Charlieja Chaplina iz leta 1936, dan pozneje bo na vrsti film Nož v vodi, ki ga je leta 1962 posnel Roman Polanski, v nedeljo 15. maja pa se obeta Yojimbo kultnga japonskega režiserja Akire Kurosawe iz leta 1961.
Od mesečne na enkrattedensko ponudbo
"Trenutek Ambasade Kinoteka, ki se ne zgodi le enkrat letno, na kar se človek ne more navaditi in trenutek, ki ni le val, ki šokira in se zelo hitro poleže, ampak postane neka konstanta, je nujna za urbano okolje," je prepričan programski direktor Miha Horvat. Kinotečni program bo v Udarniku na ogled na mesečni ravni, organizatorji pa upajo na vsaj enkrattedensko kinotečno zgodbo. "Najlažje bi bilo reči, da Maribor filmskega občinstva nima in da potrebuje novo, majhno in intimno kinodvorano. Ampak ne, dajmo končno uporabit stare dvorane, že obstoječe in velike, ki pri 150 stolih to sploh niso. V njih je treba pripeljati vse mlade, ki še ne vedo, in vse starejše, ki so pozabili, kaj kino in film sta," še dodaja Horvat.