Monty Norman se je po kratki bolezni poslovil v ponedeljek v starosti 95 let, je po pisanju BBC-ja potrdila njegova družina.
Glasba za sploh prvo bondiado
Leta 1928 rojeni glasbenik latvijskih korenin (z rojstnim imenom Monty Noserovitch) je odraščal v East Endu v Londonu. Ko mu je bilo 16 let, mu je mati kupila prvo kitaro. Preden je začel skladati glasbo za filme, je skladal za predstave na West Endu, kot sta bili Expresso Bongo in Irma La Douce.
Cubby Broccoli (1909–1996), prvotni producent filmov o Jamesu Bondu, se je navduševal nad Normanovimi glasbenimi stvaritvami za odrske uprizoritve in tako je sledilo povabilo za avtorsko glasbo za film Dr. No. Ta je kot sploh prva bondiada prišel v kinodvorane leta 1962, v njem pa se je v vlogi tajnega agenta proslavil Sean Connery (1930–2020).
Pravzaprav je Norman za Bondov glasbeni motiv tako rekoč spihal prah z ene svojih prejšnjih skladb, in sicer Bad Sign Good Sign. To je zložil za nikoli posneti film po romanu V. S. Naipaula iz leta 1961, naslovljenem A House For Mr Biswas.
Glasbo je predelal s prefinjenim britanskim vohunom v mislih in posledično tudi v glavnem rifu sitar zamenjal z električno kitaro. "Njegova seksapilnost, njegova skrivnostnost, njegova neusmiljenost – vse je tam v nekaj notah," se je pozneje spominjal skladatelj. Za Dr. No je zložil tudi skladbo Underneath the Mango Tree, ki spremlja znameniti prizor na plaži s Conneryjem in Ursulo Andress v vlogi nabiralke školjk Honey Ryder.
Tudi če bi Dr. No "pogrnil"
Normana so po pisanju BBC-ja morali sprva sploh prepričati, da se je lotil dela za prvo bondiado, saj je bil zaposlen z dvema drugima odrskima projektoma. A sta se Broccoli in njegov partner Harry Saltzman ponudila, da ju z ženo odpeljeta na Jamajko, kjer so snemali. Ko so mu naznanili, da jima krijejo vse stroške, se je strinjal. "No, to je bil zame ključ! Mislil sem, da bomo imeli vsaj sonce, morje in pesek, tudi če se izkaže, da je Dr. No pogrnil," se je pošalil Monty.
Čez leta so mnogi menili, da je avtor naslovne teme tega filma John Barry, ki je dejansko poskrbel zgolj za aranžma. Norman je tako leta 2001 tožil The Sunday Times zaradi članka, v katerem je pisalo, da ni skomponiral slavne kitarske linije. Sodišče mu je prisodilo dobrih 35 tisoč evrov odškodnine zaradi obrekovanja.
Monty Norman skozi svojo pestro kariero ni zgolj zlagal glasbe in pisal besedil, temveč se je dokazoval tudi kot pevec. Prepeval je tudi z velikimi zasedbami in nastopal tudi v varietejskih oddajah ob boku Harryju Secombu, Petru Sellersu, Spiku Milliganu in Tommyju Coopru. Med drugim je zložil tudi glasbo za filma Hammer The Two Faces of Dr. Jekyll (1960) in The Day the Earth Caught Fire (1961) ter televizijsko miniserijo Dickens of London (1976).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje