Spletna stran Brandchannel.com, ki se ukvarja s tovrstno statistiko, ugotavlja, da so bili Applovi izdelki v letu 2010 že tretje leto zapored najpogosteje opažen potrošniški izdelek v filmskih uspešnicah. Opaziti se jih da v kar desetih od 33 filmov, ki so se v lanskem letu povzpeli na prvo mesto gledanosti v ameriških kinematografih.
Vseeno pa pojavljanje omenjenih izdelkov upada: leta 2009 se je 19 Applovih napravic pojavilo v 44 filmih, ki so prilezli visoko na lestvicah gledanosti, leto pred tem pa so nastopili v 20 od 41 najdonosnejših filmih. Kakor koli že, Stevu Jobsu ni treba pretirano skrbeti: Apple še vedno ostaja dokaj daleč pred svojimi najbližjimi tekmeci, podjetji Nike, Chevrolet in Ford, ki so si svojo mero "podzavestnega" oglaševanja priskrbeli s spektakloma, kakršna sta bila Iron Man 2 in Tron: Legacy.
Ohlajanje "ljubezni" med filmskimi studii in Applom je pravzaprav zanimiv fenomen. Najpreprostejša razlaga je, da je vladar sveta še vedno denar in da studii pač dajo več na plačano oglaševanje kot na samoiniciativno plasiranje trendovskih izdelkov, kakršni so Applovi. Računalniški gigant namreč nastopov v filmih ne plačuje - tovrstne reklame pač ne potrebujejo več. To, da njihove telefone in računalnike uporablja vsak drug filmski lik, je tako ali tako nerealna ponazoritev resničnega stanja: manj kot 15 odstotkov ameriških gospodinjstev, ki imajo računalnik, ima Applovega.
Podjetje ne komentira, kako to, da se njihovi izdelki tako pogosto znajdejo na velikem platnu, so pa bili eno prvih podjetij, ki je najelo svetovalca, ki je skrbel, da so bili Macovi računalniki v filmih primerno zastopani.
Industrija prikritega oglaševanja v filmih je v ZDA vredna skoraj štiri milijarde dolarjev in Applu konkurenčna podjetja se vanjo ne bojijo vlagati. Včasih je razlog še preprostejši - "sorodstvene vezi": V filmu Resident Evil: Afterlife je namesto vsem znanega belega prenosnega računalnika z jabolkom "nastopal" Sonyjev VAIO, kar je seveda zasluga tega, da je za filmom stal studio Sony Pictures.
Spet tretji razlog se skriva v tem, da v nekaj najdonosnejših filmov svojih izdelkov preprosto niso mogli spraviti: na Pandori, planetu, ki ga je pričaral Cameronov Avatar, preprosto ne bi mogli "slučajno" uporabljati iPodov. Se pa zato odpira novo okno priložnosti za iPad, ki je že nastopil v vrsti ameriških serij, med drugim tudi v priljubljeni The Office.
Apple se torej redno pojavlja na vrhu seznamov najopaznejših znamk v hollywoodskih filmih. Njihovi izdelki so se v zadnjem desetletju postavili v več uspešnih filmih kot McDonaldsovi in Nikovi skupaj. Kot njihova najnevarnejša konkurenca se v ospredje v zadnjem času prebijajo Sony, Dell, Land Rover in Glock (slednji pridejo v poštev v strelskih obračunih v akcijskih filmih).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje