Festival Kino Otok je zamišljen kot živo srečanje ustvarjalcev in obiskovalcev ob filmski umetnosti, s sproščenostjo in temperamentom, ki je značilen za ta okolja. Prvo načelo festivala je zato čim številčnejša prisotnost ustvarjalcev izbranih filmov. Foto: www.isolacinema.org
Festival Kino Otok je zamišljen kot živo srečanje ustvarjalcev in obiskovalcev ob filmski umetnosti, s sproščenostjo in temperamentom, ki je značilen za ta okolja. Prvo načelo festivala je zato čim številčnejša prisotnost ustvarjalcev izbranih filmov. Foto: www.isolacinema.org
Hafiz
Začelo se bo z iranskim filmom Hafiz, v katerem prepletanje stoletja trajajočih tradicij z vsakdanjimi samoumevnostmi, kot so letalski in avtomobilski prevozi, ustvarja zanimive anahronizme. Foto: Spletna stran festivala

"Posebnost jubilejne izdaje je, da festival sploh bo. Pogrešali smo ga in samo to, da ga speljemo, je veliko slavje," je bila iskrena nova direktorica festivala Lorena Pavlič. Je pa leto "razmisleka" prineslo tudi nekaj sprememb: najbolj očitna je ta, da so Kino Otok iz maja premaknili na september - Manziolijev trg, svetilnik, kino Odeon, Kulturni dom in druga prizorišča po Izoli bodo festivalsko obarvana do 14. septembra. "Poznopoletni čas" po novem zato, ker je ugodneje za študente, ki zaključujejo izpite, vsem obiskovalcem pa daje zadnje užitke v družbi filma ob morju pred jesensko-zimskimi obveznostmi.
Začenjajo z iranskim filmom
Festival se je v Letnem kinu Manziolijev trg odprl Hafis, film enega najopaznejših novejših iranskih režiserjev. Abolfazl Jalili, ki je eden od gostov festivala, je v Izolo že prispel. Hafis je zgodba o prepovedanih čustvih, ki se vnamejo med učiteljem Korana in njegovo učenko, muftijevo hčerko. Skozi kompleksen prikaz sufijevske doktrine in pogovore o filozofiji in poeziji se kljub očitno religiozni noti filma odvija ljubezenska zgodba, podobna tisti o Romeu in Juliji.

Osrednja peterica
Nespremenjene pa ostajajo programske smernice festivala, katerega vodilo je že od samega začetka povezovanje - tako s sorodnimi mednarodnimi filmskimi festivali kot tudi regionalno. Letos bodo v ospredju kinematografije Latinske Amerike. V okviru tekmovalnega programa bomo videli film mehiškega režiserja Enriqueja Rivera Parque Via, film Akne, v katerem je urugvajski režiser Federico Veiroj načenja težave odraščajočega najstnika in film Popivanje pri belem dnevu režiserja Noha Young-Seoka. V tekmovalnem izboru sta še film argentinske režiserke Albertine Carri La Rabia in film Princ Broadwaya Američana Seana Bakerja.

Nova je tudi sekcija Doku-fokus, osredotočena na dokumentarni princip, ponuja niz dokumentarnih filmov, ki prevprašujejo aktualno družbeno problematiko. Med njimi je film Noro življenje francosko-španskega fotoreporterja Christiana Povede, ki so ga nedavno ustrelili v San Salvadorju.

Ekspedicija v Ljubljano
V sklopu Video na plaži bodo tudi tokrat odstopili prostor kratkim filmom mladih ustvarjalcev. Med producenti Kina Otok je ljubljanski Kinodvor, ki bo med 12. in 17. septembrom gostil Otok v Ljubljani, namenjen vsem, ki jim ne bo uspelo priti v Izolo.
12 gostov iz vsega sveta
Kino Otok v slovenski prostor prinaša skrbno izbrano selekcijo filmov kinematografij Afrike, Azije, Latinske Amerike in Vzhodne Evrope, uspešen pa je tudi pri povezovanju s sorodnimi festivali, na primer s tistim v Innsbrucku. V Izolo, denimo, tudi letos prihaja direktor tamkajšnjega mednarodnega filmskega festivala Helmut Groschup, pa tudi kolegi iz sarajevskega in še nekaterih pomembnejših festivalov v širši regiji. Svoj obisk so potrdili tudi hrvaški režiser Goran Dević, argentinski režiser Mariano de Rosa, avstrijska avtorica Melanie Hollaus in Etiopijka Araba Evelyn Johnston Arthur.

Denarnih težav, ki so se lani izkazale za nepremostljive, letos ni bilo. Vrednost letošnjega Otoka je 100 tisoč evrov; od tega so organizatorji preko razpisov od Filmskega sklada RS prejeli 20 tisočakov, od izolske občine pa 45 tisoč evrov. Preostala sredstva so pridobili od sponzorjev.

V spodnji galeriji so prizori iz filmov v tekmovalnem sporedu.