Film je nastal v produkciji Televizije Slovenija. Scenaristka in režiserka filma je Jasna Hribernik, ki je vizualno podobo filma uskladila z umetnikovo slovito črno-rdečo estetiko. Projektni producent filma pa je Jani Kovačič.
Saša Mächtig je ikona slovenskega industrijskega oblikovanja, svetovno znan predvsem po svojem kultnem "rdečem kiosku" iz 60. let prejšnjega stoletja. Mächtig je kiosk zasnoval kot prilagodljivo večnamensko strukturo z možnostjo neskončnega širjenja, v neštetih sestavih in konfiguracijah. S svojo gladko plastično lupino je K67 postal značilen ulični poudarek, ki je od šestdesetih let prejšnjega stoletja zaznamoval številna urbana središča nekdanje Jugoslavije in vzhodne Evrope.
Saša Machtig je "rdeči kiosk" K67 ustvaril leta 1967 v duhu šestdesetih let in prvega poleta na Luno. V teh kioskih so se kupovali tobačni izdelki in časopisi, ulična hrana in sladoled, smučarske vozovnice, plačevala se je parkirnina, v njih so popravljali čevlje in izdelovali dvojnike ključev, v njem je ob varovanju križišč svoje zavetje iskal "miličnik", na reškem stadionu so jih postavili celo vrsto, da so ob nogometnih tekmah služili kot komentatorska mesta za novinarje tujih in domačih televizij in radiev.
V novem stoletju je znova oživel na dveh pomembnih dogodkih v New Yorku. Najprej na razstavi H konkretni utopiji: Arhitektura v Jugoslaviji 1948–1980 v muzeju MoMA v letu 2018 in kot informativni center na dogodku NYCxDESIGN v srcu New Yorka, na samem Times Squaru leto pozneje.
Skupni in soodvisni prostor kulture in zgodovine
Filmski portret Jasne Hribernik sledi Mächtigu na delu vznemirljive in navdihujoče kolesarske poti Alpe Adria od Salzburga do Gradeža in prek Krasa. Film je slikal ta skupni in soodvisni prostor kulture in zgodovine, ki je tudi prostor ustvarjalnih inženirskih duhov prednikov.
To in pa študij pri profesorju Ravnikarju ter znameniti jugoslovanski rdeči potni list, ki mu je dal občutek svobodnega odločanja in radovednost, so Mächtiga oblikovali že v mladosti za velike podvige. Z organizacijo prestižnega svetovnega kongresa industrijskega oblikovanja ICSID Na križišču/Svet sprememb v Ljubljani leta 1991 je želel Slovenijo postaviti na zemljevid sveta.
"Z domišljijo in voljo je vse mogoče"
Njegov moto je, da je z domišljijo in voljo vse mogoče. Novi projekt K21, interaktivni samooskrbni večnamenski kiosk za enaindvajseto stoletje, z naprednimi tehnološkimi rešitvami udejanja zamisel, da je oblikovanje "snov za spremembe" (matter of change) in že riše sliko prihodnost ter hkrati brezčasnosti v Mächtigovih delih.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje